اجتماعی استان تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فارس فرهنگ و هنر

بیت الاحزان و آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا کردند

بیت الاحزان و آموزش و پرورش تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ؛حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان گفت: طی جلسه ای که پنج شنبه دوم تیر ماه با حضور نوری وزیر آموزش و پرورش در استانداری فارس برگزار شد تفاهم نامه همکاری مشترک موسسه قرآنی بیت الاحزان و آموزش و پرورش فارس رسماً به امضا رسید.

شاهسونی نهادینه ساختن نظام آموزشی قرآنی و مدارس حفظ با تحصیل را اصلی ترین محور این تفاهم نامه برشمرد و گفت: امیدواریم این تفاهم نامه به‌زودی اجرایی می‌شود؛ ضمن اینکه طی این تفاهم نامه مقرر گردید دامنه همکاری‌های بیت الاحزان و آموزش و پرورش بسیار گسترده تر از قبل دنبال شود.

او اجرای این طرح را نقطه‌ی عطفی در نظام آموزشی کشور توصیف کرد و گفت: نخستین مدرسه قرآن محور بیت الاحزان در شهرستان جهرم آغاز به کار کرد و استقبال مردمی مناسب سبب شد ما تصمیم به اجرای آن در سطح بالاتر داشته باشیم و خرسندیم که امروز شاهد امضای این تفاهم نامه مشترک هستیم.

وی در تشریح مدارس حفظ محور نیز گفت: در مسیر هدایت دانش آموزان مستعد به سمت و سوی کلام وحی، مدارس حفظ همراه با تحصیل راه اندازی شده و دانش آموزان دختر و پسر کلاس هفتم این فرصت را دارند که طی ۳ سال حافظ قرآن شوند و همزمان بتوانند تحصیل خود را نیز ادامه دهند.

شاهسونی ادامه داد : اجرای این طرح نه تنها دانش آموزان را از کسب علم دور نمی‌کند بلکه هر محصل به موازات آموزش تحصیلی خود، حفظ، تجوید، روخوانی و تفسیر قرآن را نیز فرا می‌گیرد که این خود فرصتی مناسب برای جویندگان واقعی علم به شمار می‌رود.

گفتنی است در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس که با حضور یوسف نوری؛ وزیر آموزش و پرورش و جمعی از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل آموزش و پرورش فارس با تعدادی از نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان در حضور وزیر آموزش و پرورش امضا شد.

این تفاهم نامه‌ها مابین دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی، صنعت معدن و تجارت، سازمان بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، حوزه هنری، کمیته امداد امام خمینی، موسسه قرآنی بیت الاحزان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان ثبت اسناد و املاک ، ورزش و جوانان و نهاد کتابخانه های عمومی، امضا شد.

محمدخلیل عسکری؛ مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: این تفاهم نامه ها به منظور استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در کمک به مجموعه تعلیم و تربیت استان و افزایش همکاری های بین بخشی تنظیم و انعقاد شده است.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x