تحول نظام مالیاتی با انجام تکالیف قانونی

تحول نظام مالیاتی  با انجام تکالیف قانونی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر کل امورمالیاتی استان گیلان از تحقق درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده با انجام تکالیف قانونی در جهت افزایش درآمدهای مالیاتی در راستای سیاست کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و تحول نظام مالیاتی خبر داد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، برهانی نیا، مدیر کل امورمالیاتی استان گیلان، با اشاره به مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد تومان به عنوان مبلغ پیش بینی شده برای درآمدهای مالیاتی استان در سال ۱۴۰۰ گفت: با تلاش همکاران و همراهی مؤدیان وصول این میزان مالیات در سال گذشته تحقق یافت که البته بخش قابل توجهی از آن مربوط به وصول مالیاتهای معوق بوده است.

 وی با اشاره به اهمیت درآمدهای پایدار مالیاتی و نقش آن در توسعه و عمران کشور گفت: در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۵۵ میلیارد تومان از محل عوارض ارزش افزوده در اختیار شهرداری ها و دهیاریهای استان قرار گرفت تا صرف برنامه های عمرانی شود و این مبلغ در مدت مشابه سال ۹۹ کمتر از ۱۹۰ میلیارد تومان بود.

مدیرکل امورمالیاتی استان گیلان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های عمرانی در رشت به عنوان مرکز استان گفت: از همین منبع در نیمه پایانی سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری رشت واریز شد که این مبلغ در مدت مشابه سال پیش حدود ۵۷ میلیارد تومان بوده است.

برهانی نیا در ادامه با اشاره به تکالیف قانونی برای تحقق درآمدهای مالیاتی در سال جاری در راستای سیاست کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی گفت: برای تحقق درآمدهای مالیاتی به هیچ عنوان به دنبال فشار مضاعف به مودیان خوش حساب کنونی خصوصا فعالان خرد اقتصادی نیستیم و این امر را از طریق شناسایی مودیان جدید و مبارزه با فرار مالیاتی دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به سیاست سازمان امور مالیاتی  مبنی بر استفاده از ظرفیتهای مردمی برای مبارزه با فرار مالیاتی گفت: در این راستا سوت زنی مالیاتی برنامه ای برای دریافت گزارشات فرار مالیاتی از سوی عموم مردم است که از دو طریق درگاه ملی مالیات به آدرس www.intamedia.ir و سامانه ارتباط مردمی با شماره ۱۵۲۶ فعال می باشد.

مدیرکل امورمالیاتی استان گیلان همچنین با اشاره به استقبال مردم از سامانه ۱۵۲۶ که علاوه بر دریافت گزارشات فرار مالیاتی به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت پیشنهادات، نظرات و انتقادات است گفت: در نیمه دوم سال  1400 بیش از ۱۶۰۰ مورد تماس با این سامانه در استان برقرار شد که بالغ بر ۶۰ مورد آن مربوط به گزارشات فرارهای مالیاتی است.

برهانی نیا گفت: در دو ماهه سال ۱۴۰۱نیز ۶۲۰ تماس با این سامانه برقرار شد که ۳۰ مورد آن مربوط به گزارشات فرار مالیاتی بوده است و این افزایش تماسها در نیمه پایانی سال تا حدود زیادی حاکی از آشنایی  بیشتر مردم با مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی است.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نام شما

من ساعت دو و نیم بعداز ظهر زنگ زدم جواب ندادن. فکر کنم فقط تایم اداری گزارش های فرار مالیاتی رو دریافت میکنن. به نظرم این جوابگو نیست و خیلی ها در تایم غیر اداری میخوان زنگ بزنن و وقتی جواب نمیدن بیخیال میشن و عملا باید از همین الان این کار رو شکست خورده اعلام کرد

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x