رئیس دادگستری شهرستان اردستان با پیگیری های انجام شده ۱۷ نفر جذب دادگستری اردستان میشوند

رئیس دادگستری شهرستان اردستان گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده ۱۷ نفر از افراد واجد شرایط که همگی به‌صورت آزمون و گزینش، جذب دادگستری اردستان شدند، به زودی مشغول فعالیت می‌شوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، علیرضا شعبانفر در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردستان به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به دادگستری اردستان طی یک سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش داشته و ۱۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شده است.

وی با بیان اینکه همچنان موضوع توهین در صدر بیشترین پرونده‌های ورودی دادگستری این شهرستان قرار دارد، افزود: موضوع سرقت که منشا آن وضعیت اقتصادی و تورم در جامعه است و همچنین مواد مخدر در رتبه‌های بعدی پرونده‌های قضایی قرار دارد.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان با اشاره به سند تحول قضایی، تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند افزایش سرمایه اجتماعی هستیم و معتقدیم هیچ فاصله‌ای نباید بین مجموعه قضائی و مردم وجود داشته باشد. تلاش همه اعضای دستگاه قضایی این است که مراجعه حضوری به دادگستری کمتر شود و یکی از راه‌های آن مراجعه مردم به دادرسی الکترونیک و پیگیری درخواست‌های خود است.

وی گفت: در یک سال گذشته با تلاش همکاران ما در شورای حل اختلاف دادگستری، حدود ۱۲۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده که با توجه به میانگین استان، صلح و سازش در دادگستری اردستان کم‌رنگ شده و باید زمینه‌ای فراهم شود تا این مهم در پرونده‌های مربوط به اختلاف‌ها به حداکثر برسد.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی اردستان که در محور ترانزیت شمال به جنوب کشور قرار دارد، شاهد افزایش کشفیات مواد مخدر و همچنین افراد معتاد در منطقه هستیم که با همکاری دیگر ارگان‌ها مراکز ترک اعتیاد در شهرستان راه‌اندازی شده است.

جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x