اصفهان به پلاک‌های پستی هوشمند مجهز می‌شود

 اصفهان به پلاک‌های پستی هوشمند مجهز می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: به‌زودی کلان‌شهر اصفهان به پلاک‌های پستی هوشمند مجهز می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، سیدحمیدرضا ابطحی با اعلام این خبر اظهار کرد: سازمان فاوا در مقام اجرای پروژه هوشمندسازی پلاک‌های پستی با تفاهم و همکاری معاونت خدمات شهری، سازمان زیباسازی و اداره کل پست استان، به‌روزرسانی، صحت‌سنجی، تولید و نصب پلاک‌های هوشمند پستی را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: پلاک‌های هوشمند پستی مجهز به کیو آر کد، در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و حاوی اطلاعات کدهای پستی واحدهای مسکونی، تجاری و اداری با قابلیت به‌روزرسانی است تا به دنبال هر تغییر و رخداد در شهر نیازی به تغییر مجدد پلاک‌ها نباشد.

ابطحی درباره ویژگی‌های این پلاک‌ها گفت: پلاک‌های پستی هوشمند مطابق با استانداردهای یکسان طراحی و با توجه به هویت بصری و زیباشناختی، رنگ آبی فیروزه‌ای برای آن انتخاب شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه در گذشته پلاک‌ها از رنگ‌ها، اندازه‌ها و ابعاد مختلفی برخوردار بوده و یکپارچگی نداشتند، خبر داد: در حال حاضر این پلاک‌ها با برخورداری از زیبایی‌های بصری به صورت هوشمند و استاندارد طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییری به صورت نرم‌افزاری در پلاک‌های پستی هوشمند اعمال می‌شود، افزود: تغییراتی مانند احداث خیابان جدید یا تغییر نام به صورت نرم‌افزاری در پلاک‌های پستی نیز لحاظ می‌شود.

ابطحی با تأکید بر اینکه امکان بارگذاری سایر خدمات شهروندی روی پلاک‌های پستی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با رصد پلاک‌ها به صورت گام به گام خدمات شهروندی را به سایر ارگان‌های خدمت‌رسان از جمله شرکت آب، برق و مخابرات ارائه می‌دهیم.

به گفته مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، در حال حاضر پایگاه داده‌ای مشترک بین شهرداری و اداره‌کل پست شکل گرفته و بر این اساس اطلاعات برای تمام دستگاه‌ها قابل دسترسی است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با در اختیار داشتن گوشی هوشمند و بارکد به اطلاعاتی همچون نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، دوچرخه، اتوبوس و تاکسی و سایر اطاعات مورد نیاز دست یابند.

ابطحی با اشاره به دیگر مزایای پلاک‌های پستی هوشمند، اظهار کرد: در حال حاضر برای ارسال موقعیت مکانی از طریق اینترنت و با تلفن همراه، شاهد خطای حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری هستیم اما با ارائه خدمات کیو آرکد، آدرس به طور دقیق اعلام می‌شود.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x