جلب اعتماد شهروندان با ضریب بالای امنیت در سامانه سوت زنی

جلب اعتماد شهروندان با ضریب بالای امنیت در سامانه سوت زنی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر کل بازرسی شهرداری اصفهان گفت: سامانه سوت‌زنی نسبت به دیگر درگاه‌های گزارش تخلف، ضریب امنیت بیشتری دارد تا هم اعتماد شهروندان جلب شود و هم به آبروی افراد خدشه‌ای وارد نشود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محسن زمانی با بیان این مطلب توضیح داد: با توجه به تلاش دوره ششم مدیریت شهری بر شفافیت و مبارزه با فساد و تأکید شهردار اصفهان بر حفظ شأن شهر و شهرداری در این دوره، بحث راه‌اندازی سامانه‌های سوت‌زنی و شفافیت مطرح شد.

وی افزود: این تلقی در بین برخی شهروندان وجود داشت که در بعضی از بخش‌های شهرداری، انجام امور نیازمند وجود آشنا یا دلال است و باید پول غیر ضابطه‌مندی در این خصوص پرداخت شود و حتی گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه دو برابر مبلغی که شهرداری دریافت می‌کند، سود دلالان در حوزه صدور پروانه است که این موضوع شأن و شخصیت شهرداری را زیر سوال برده بود.

زمانی ادامه داد: پس از تصویب «طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری» دردی‌ماه سال گذشته از سوی شورای اسلامی شهر، شهرداری مکلف شد سامانه شفافیت را برای دسترسی شهروندان به اطلاعات شهرداری از جمله پیمانکاران، قراردادها، مناقصه‌ها و مزایده‌ها و سامانه سوت‌زنی را برای گزارش تخلفات توسط مردم، راه‌اندازی کند که متولی آن هم اداره کل بازرسی معرفی شد.

مدیر کل بازرسی شهرداری اصفهان ادامه داد: در گذشته نیز درگاه‌هایی برای اعلام تخلفات کارکنان شهرداری معرفی شده بود، اما سامانه سوت‌زنی از شهروندان مطالبه کرده که در صورت مشاهده هر نوع تخلف در شهرداری آن را در این سامانه ثبت کرده و در اداره شهر مشارکت کنند.

وی تأکید کرد: سامانه سوت‌زنی نسبت به درگاه‌های دیگر ضریب امنیت بیشتری دارد تا هم اعتماد شهروندان جلب شود و هم به آبروی افراد خدشه‌ای وارد نشود.

زمانی تصریح کرد: در سامانه سوت‌زنی شش یا هفت مورد خاص همچون درخواست پول خارج از ضوابط، دریافت رشوه، دلالی نظام‌مند، استفاده از بستگان در معاملات و پارتی‌بازی جهت گزارش و بررسی، مطرح و امور جاری شهرداری از آن جداسازی شده است.

زمانی، یکی از کاربردهای سامانه سوت‌زنی را جلب اعتماد شهروندان در مبارزه با فساد در این دوره از مدیریت شهری دانست و گفت: در طول سال‌های گذشته این اعتماد در سطح کشور و شهر اصفهان کاهش یافته که امیدواریم تلاش‌های مدیریت شهری اصفهان منجر به افزایش این اعتماد شود.
انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x