اجتماعی بین الملل تهران چندر رسانه فرهنگ و هنر

پیام وزیر فرهنگ به بیست و هفتمین جشنوارۀ بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان

وزیر فرهنگ در پیامی به بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، گفت: بی شک تئاتر یکی از گویاترین زبان های ارتباطی در دنیای امروز است و چه زیباست هنرمندانی که در شرایط سخت و دشوار به فکر کودکان و نوجوانان هستند و فضای کودکانه های خود را بر صحنۀ گستردۀ تئاتر به نمایش می گذارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

پیام وزیر فرهنگ به بیست و هفتمین جشنوارۀ بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان. وزیر فرهنگ در پیامی به بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، گفت: بی شک تئاتر یکی از گویاترین زبان های ارتباطی در دنیای امروز است و چه زیباست هنرمندانی که در شرایط سخت و دشوار به فکر کودکان و نوجوانان هستند و فضای کودکانه های خود را بر صحنۀ گستردۀ تئاتر به نمایش می گذارند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به این جشنواره آمده است:«به نام خداوند بخشندۀ مهربان کودکان، بدون تردید فرشته ­های پاک و معصومی هستند که نه ­تنها امیدبخش زندگی والدین ­شان، بلکه امید آیندۀ هر جامعه ­ای به حساب می ­آیند.

در پاکی و زلالی آنان همین بس که گاهی برای ارتباط با آن ­ها فقط نگاه کافی است؛ نگاهی از عمق جان در چهرۀ معصومانۀ کودکان. بیایید به کودکان بیندیشیم؛ آن ها تجلی همۀ آرزوهای زیبای ما هستند و بیایید برای کودکان از ته قلبمان آرزو کنیم که فکرها و اندیشه ­های بلند، روشن و آسمانی داشته باشند.

بی ­شک تئاتر یکی از گویاترین زبان ­های ارتباطی در دنیای امروز است و چه زیباست هنرمندانی که در شرایط سخت و دشوار به فکر کودکان و نوجوانان هستند و فضای کودکانه­ های خود را بر صحنۀ گستردۀ تئاتر به نمایش می­گذارند. امروز، با گسترش روزافزون انواع رسانه­ ها، تئاتر کودک و نوجوان به اندیشه ­هایی نوین از متن تا شیوۀ اجرا نیازمند است و در این مسیر تحولی حاصل نمی­ شود مگر با تلفیق حوزه­ های روانشناسی با تئاتر و تشکیل گروه­ های کارشناسی و تخصصی در این زمینه. در این حوزۀ بسیار مهم و حساس، باید از همۀ ظرفیت­ های موجود به ­خصوص ظرفیت ­های پنهان در نقاط مختلف کشور که هنرمندانی در زمینه­ های فرهنگی و هنری برای تئاتر کودک و نوجوان حضور دارند، استفاده کرد.

از سوی دیگر به مسائل بنیادی و فکری که تئاتر کودک و نوجوان می­ تواند به آن بپردازد، بیشتر باید متمرکز شد.جشنوارۀ بین ­المللی تئاتر کودک و نوجوان رویدادی فرهنگی و هنری است، متعلق به همه­ کودکان و نوجوانان که در شکل و محتوا متناسب با نیازها و شرایط حال و آیندۀ آنان در این سرزمین سامان گرفته است.

بر خود لازم می­ دانم به همۀ هنرمندان و برگزارکنندگان این رویداد بزرگ خدا قوت بگویم. بدون شک، این زمان فرصت مناسبی برای ارائۀ بهترین آثار تئاتر کودک و نوجوان متناسب با زبان و فرهنگ تمامی اقوام مختلف ایران اسلامی است که این امر می­تواند با برنامه ­ریزی شایسته، محقق شود.

ضمن تقدیر از تمامی دست ­اندرکاران جشنواره به ­خصوص هنرمندان عزیز، تحقق اهداف ارزشمند ایران اسلامی در دولت مردمی را با رویکردی نوین در جشنوارۀ بین­ المللی تئاتر کودک و نوجوان از خداوند متعال خواستارم.»

https://www.farhang.gov.ir/fa/news/642817

محمد مهدی اسماعیلی وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x