استان جنوب دین و اندیشه فارس فرهنگ و هنر یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

از ۵ کشور مختلف قرآن آموز جذب کرده ایم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، حجت الاسلام یوسف یاراحمدی مدیر مرکز شبانه روزی حفظ حضرت زینب کبری ( س ) در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان گفت: خوشبختانه در سال جاری توانسته ایم علاوه بر ایران از ۵ کشور مختلف قرآن آموز جذب کنیم رویه ای که در تاریخ چند ساله این مرکز بی سابقه است.

وی افزود: این قرآن آموزان از کشورهای نیجریه، افغانستان، عراق، لبنان و هندوستان هستند و خرسندیم که مجموعه بیت الاحزان توانسته تربیت کننده سفیران قرآنی در اقصی نقاط جهان باشد.

این حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: درخواست ما از مسئولان کشور به خصوص وزارت محترم امور خارجه این است که زمینه را برای اقامت بی دغدغه قرآن آموزان خارجی تسهیل کنند تا شاهد جذب بیشتر این عزیزان باشیم چرا که بعضاً مشاهده می کنیم این بزرگوران باید برای تمدید اقامت خود به کشورشان مراجعه کنند رویه ای که امیدواریم که هر چه زودتر برطرف گردد و قرآن آموزان دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

وی در ادامه گفت: با توجه به مصوباتی که در آموزش و پرورش وجود دارد دانش آموزان می‌توانند بدون حضور در مدرسه در امتحانات پایه تحصیلی خود که در شهریور ماه برگزار می‌شود شرکت کنند و در صورتی کسب نمره قبولی به پایه بالاتر بروند. قرآن آموزان مراکز شبانه روزی نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و پس از اتمام دوره یک ساله حفظ قرآن که معمولاً در تیرماه هر سال است بدون نیاز به اخذ مرخصی تحصیلی در کنار حفظ قرآن پایه تحصیلی خود را نیز طی کنند ، موضوعی که می‌توان از آن به عنوان یک فرصت طلایی برای قرآن آموزان یاد کرد.

او از مساعدت آموزش و پرورش در این زمینه تشکر کرد.

مدیر مرکز شبانه روزی حفظ قرآن حضرت زینب ( س ) شهرستان نی ریز به اهمیت سرمایه گذاری در ترویج فعالیت های قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: اگر رویکرد ما در جامعه مبتنی بر قرآن باشد بسیاری از مشکلات و بزه‌کاری‌ها از بین خواهند رفت و جامعه‌ای پویا خواهیم داشت لذا درخواست ما از مسئولان محترم و خیرین گرامی این است که توجه شان معطوف به این زمینه باشد چرا که گامی که در این مسیر برداشته می‌شود بالاترین سرمایه گذاری مادی و معنوی است.

یاراحمدی با تأکید بر اهمیت اطلاع رسانی و پوشش خبری مناسب فعالیت های قرآنی به خصوص در مراکز شبانه روزی حفظ قرآن گفت: فضای مجازی ظرفیت بسیار مناسبی دارد و می توان از آن در راستای ترویج فعالیت های قرآنی بیشترین بهره را گرفت لذا از مدیران قرآنی انتظار است به فضای مجازی به عنوان یک فرصت نگاه کنند و از پانسیل آن حداکثر بهره برداری را انجام دهند.

این حافظ کل قرآن کریم که همزمان مدیریت دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) را نیز بر عهده دارد گفت: قرآن آموزانی که موفق به حفظ قرآن کریم می‌شوند می‌توانند به مدت یک سال در دانشسرای باقرالعلوم ( ع) به تثبیت محفوظات و تحصیل دروس کارشناسی علوم قرآن و حدیث بپردازند و با شرکت و قبولی در آزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث مدرک معتبر کارشناسی این رشته تحصیلی را از وزارت علوم تحقیقات و فناوری دریافت نمایند. وی با بیان این که این مرکز فرصتی مناسب در اختیار حافظان قرآن قرار داده است که بدون نیاز به طی مراحل تحصیلی دانشگاهی به راحتی مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند اضافه کرد: این مرکز در سال گذشته آمار قبولی ۷۰ درصدی داشت و این امیدواری وجود دارد که این آمار در سال جاری بهبود یابد.

گفتنی است مرکز شبانه روزی حفظ یکساله حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) که یکی از دو مرکز حفظ شبانه روزی قرآن بیت الاحزان است در سال ۱۳۹۴ در شهرستان استهبان کار خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۹ به شهرستان نی ریز نقل مکان کرد. این مرکز از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۱۰۰ حافظ کل و ۲۰ جز قرآن کریم را تربیت کرده است و هم اکنون قرآن آموزان خواهر از نقاط مختلف کشور در این مرکز مشغول حفظ قرآن کریم می باشند.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x