لزوم تعویض پلاک بلافاصله بعد از فروش خودرو

لزوم تعویض پلاک بلافاصله بعد از فروش خودرو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: از سال ۸۳ تاکنون، ملاک اعمال جریمه، پلاک خودرو بوده است؛ به طوری که برابر با قانون راهنمایی و رانندگی اگر فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید انجام نگیرد و خودرو توسط فروشنده به خریدار تحویل شود در این صورت از نظر سیستم شماره گذاری مالک اصلی همچنان فروشنده بوده و تخلفات نیز به نام او ثبت و اعمال می شود.

وی افزود: لازم است فروشنده و خریدار قبل از نقل و انتقال خودرو با دریافت نوبت اینترنتی به همراه یکدیگر و یا خریدار با دریافت وکالت نامه از فروشنده به یکی از مراکز تعویض پلاک مراجعه و نسبت به فک پلاک قبلی و نصب پلاک جدید به نام خریدار اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: یکی از مشکلاتی که برخی فروشندگان خودرو به خاطر دادن وکالت با آن مواجه می شوند فک نکردن پلاک توسط خریدار است که در برخی مواقع خریدار پس از اخذ وکالت از فروشنده نسبت به تعویض پلاک اقدام نمی کند و با همان پلاک قبلی تردد می کند و این باعث می شود تا هرگونه تخلفات رانندگی و حتی جرایمی که از سوی وی انجام می گیرد به پای مالک قبلی که پلاک وی هنوز روی خودرو نصب است نوشته شود. وی با بیان اینکه پلیس در اینگونه موارد به صرف شکایت فروشنده نمی تواند به تنهایی اقدام به ثبت توقیف پلاک در سیستم راهور کند تصریح کرد: در این گونه موارد شاکی باید به مرجع قضایی مراجعه و طرح دعوی کند. در صورتی که مرجع قضایی حکم توقیف خودرو را صادر کند این موضوع در سیستم راهور ثبت شده و خودرو پس از توقیف جهت تعویض پلاک به این مراکز معرفی می شود.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x