شروع فعالیت سامانه سرای ۱۰ با صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی

شروع فعالیت سامانه سرای ۱۰ با صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از اجرایی شدن سامانه سرای ۱۰ از ابتدای تیرماه سال‌جاری خبر داد و گفت: این سامانه در مرحله نخست با فرایند صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی آغاز و در ادامه درخواست‌ها و خدمات شهرسازی را شامل می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، امید علی‌اصغری با اعلام این خبر گفت: به دنبال اجرای طرح حذف حضور فیزیکی شهروندان برای دریافت پروانه ساختمانی، سامانه سرای ۱۰ یا صدور الکترونیکی پروانه‌های ساختمانی از سوی شهرداری اصفهان تعریف شده که طبق آن شهروندان درخواست‌های خود را به صورت آنلاین به شهرداری اعلام می‌کنند و پس از بررسی‌های اولیه، پروانه ساختمانی و گواهی انطباق اولیه صادر می‌شود.

وی تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از اتلاف زمان در صف‌های طولانی را از نتایج مثبت اجرای این طرح دانست و افزود: شهروندان پس از ثبت‌نام اولیه، درخواست نوسازی و احداث بنا را ثبت می‌کنند، سپس کارشناس بازدید با حضور در محل و بررسی مدارک، پرونده را به طرح تفصیلی ارسال می‌کند تا پس از اعلام نظر، پرونده به شهرسازی ارجاع شود.

به گفته علی‌اصغری، با تأیید این بخش، محاسبات به صورت خودکار و بدون ارائه نقشه انجام می‌شود.

اطلاع از مباحث مالی و نحوه پرداخت اقساط با ارسال پیامک

مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان با دریافت پیامک از مباحث مالی و نحوه پرداخت اقساط مطلع می‌شوند، ادامه داد: با تأیید نهایی محاسبات، فیش‌ها به کارتابل شهروند ارسال می‌شود تا پس از پرداخت آن و تأیید شهردار و معاون شهرسازی منطقه، گواهی انطباق صادر شود.

وی تأکید کرد: سرای ۱۰ در مرحله نخست با فرایند صدور پروانه ساختمانی آغاز می‌شود و در ادامه درخواست‌ها و خدمات شهرسازی از جمله سفت‌کاری، پایان‌کار و استعلامات را شامل خواهد شد.

علی‌اصغری با بیان اینکه از ابتدای تیرماه شهروندان می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سامانه سرای ۱۰ مطرح کنند، گفت: هم اکنون نیز این امکان برای شهروندان فراهم شده است، اما مراحل و مباحث مالی آن در مرحله کنترل نهایی است و آغاز به کار رسمی آن از ابتدای تیرماه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح سرای ۱۰ گامی بزرگ در راستای تسریع و افزایش کیفیت در ارائه خدمات به شهروندان است و این معاونت حداکثر تلاش خود را در راستای محقق شدن این هدف انجام خواهد داد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x