تخم گذاری مار کبری در باغ خزندگان ناژوان

تخم گذاری مار کبری در باغ خزندگان ناژوان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیر طرح ساماندهی ناژوان اظهارکرد: با فراهم کردن شرایط زیستی طبیعی در باغ خزندگان پارک ناژوان، مار کبری در این مجموعه تخم گذاری کرد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی قائلی دراین باره توضیح داد: تخم گذاری مارها در این فصل امری طبیعی است، اما این اتفاق در فضای آکواریومی به ندرت اتفاق می‌افتد و از این رو وقوع آن بسیار نادر و قابل توجه است.

 وی از باغ خزندگان مجموعه ناژوان به عنوان یک مرکز آموزشی – تحقیقاتی یاد کرده و گفت: در این مجموعه نهایت تلاش همکاران ما بر آن است تا شرایط طبیعی زندگی برای خزندگان فراهم شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: مار کبری در هر سال از ۱ تا ۸ تخم می‌گذارد که ممکن است این فرآیند طی چند روز اتفاق بیفتد.

وی افزود: در فروردین ماه سال جاری بود که سوسمار آبی یا واتر مانیتور این مجموعه نیز در شرایط کاملا طبیعی تخم گذاری کرد.

 قائلی با اشاره به آغاز طرح توسعه و تحول مراکز گردشگری ناژوان گفت: با پیگیری و تلاش‌های علی غلامی ارجنکی، مدیر باغ خزندگان که به عنوان پیمانکار و مشارکت کننده در مجموعه باغ خزندگان در حال فعالیت است، گونه‌های جدیدی از مارها و خزندگان نیز در حال اضافه شدن به باغ خزندگان ناژوان هستند که در زمان متقضی به اطلاع شهروندان و علاقه مندان به طبیعت خواهد رسید.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x