توجه شهرداری به تقویت هویت محلات

توجه شهرداری به تقویت هویت محلات

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون فرهنگی شهردار اصفهان بر اهمیت تقویت هویت محلات که نشان دهنده هویت تاریخی، فرهنگی، مذهبی و تشخص اصفهان است، تأکید کرد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجتبی شاه‌مرادی در اولین نشست نقد فرهنگ اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر نهاد بالادست سازمان‌ فرهنگی و اجتماعی شهرداری و مناطق محسوب می‌شود، و ما به عنوان مجریان این بخش مکلف به رعایت سیاست‌های ابلاغی هستیم.

وی افزود: مراکز فرهنگی شهرداری اصفهان به سه دسته‌ تقسیم شده است که بیش از ۲۰۰مرکز به طور مستقیم زیر نظر شهرداری مناطق فعالیت می‌کنند اما برخی مراکز چون تخصصی هستند، زیر نظر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی به فعالیت خود ادامه می‌دهند که تالار هنر و یا مراکز مخاطب محوری همچون خانه ‌نوجوان از آنها محسوب می‌شود.

خانواده‌محوری، محله‌محوری، مسجدمحوری و مردم‌سپاری

معاون فرهنگی شهردار اصفهان، تدوین و اجرای برنامه‌ها طبق چهار رویکرد خانواده‌محوری، محله‌محوری، مسجدمحوری و مردم‌سپاری را اصول عملکرد شهرداری عنوان کرده و گفت: طبق برنامه ریزی‌ها هر سال دو منطقه‌ منتخب کمتر برخوردار انتخاب و به زیرساخت‌های عمرانی، شهری و فرهنگی آن‌ها کمک‌ می‌شود.

وی عنوان کرد: بر هویت محلات نشان دهنده ماهیت تاریخی، فرهنگی، مذهبی و تشخص شهر اصفهان است و به طور ویژه بر آن تأکید داریم.

شاه‌مرادی با اشاره به اینکه بخشی از نقاط به دلیل کم‌تر برخورداری دچار آسیب‌های اجتماعی قرار می‌شوند، افزود: تلاش داریم فعالیت‌ها به سمتی پیش برود که در حوزه‌های مختلف نگاه خانواده‌‌محور شکل بگیرد.

شاه‌مرادی با اشاره به مرز باریک میان مردم‌سپاری و پیمانکارسپاری اضافه کرد: باید تلاش کنیم فعالیت خود را به سمت آن دسته از مجموعه‌های مردمی ببریم که توان برنامه‌ریزی و اجرا داشته باشند.

وی افزود: یکی از امکانات ما کمک به مراکز فرهنگی است که کمیته مخصوص خود را در شهرداری دارد و در دوره جدید، رویکرد ما به سمت مشارکت است تا در برنامه‌های مردمی مشارکت ایجاد ‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با تأکید براینکه شهرداری باید در مراسم‌های مردمی مانند محرم و نیمه شعبان کمترین مداخله را داشته باشد، اظهار کرد: به برخی برنامه‌ها در دهه کرامت انتقاد شد در حالیکه نگاه ما این بود که این حوزه‌ها مردمی بوده‌ و توسط مردم هدایت شوند.

وی در پیش گرفتن روندی شفاف درخصوص واگذاری مراکز مربوط به سازمان را امری ضروری قلمداد کرد و افزود: در چرخه واگذاری‌ها، باید فراخوان عمومی اعلام شود تا از مداخلات جلوگیری کنیم.

شاه‌مرادی خاطرنشان کرد: درآینده ارائه فراخوان فرم‌های واگذاری را در دستور کار خواهیم داشت و با فعالیت کمیته ای از متخصصین گزینه‌های مناسب انتخاب می‌شوند تا رقابت صحیحی میان مجموعه‌های فرهنگی ایجاد شود.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x