برای ساختن اصفهان باید شخصیت آن را بشناسیم

برای ساختن اصفهان باید شخصیت آن را بشناسیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

شهردار اصفهان گفت: طراحان و سازندگان اصفهان باید روایت اصفهان را از زبان مردم اصفهان بشنوند و شخصیت آن را بشناسند.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده در آئین افتتاحیه اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان، اظهار کرد: در برابر تغییرات مستمر جهان هستی می‌توانیم سه موضع متفاوت داشته باشیم؛ موضع نخست اینکه در مقابل تغییر ایستادگی کنیم که این نمود تحجر است و بر اساس تجربه تاریخی در این صورت لاجرم زیر چرخ‌های تغییر خرد می‌شویم.

وی ادامه داد: موضع دوم نیز این است در مقابل تغییر تسلیم شویم و سوم اینکه خود پیشگام تغییر باشیم و مغلوب مکان و زمان نشویم.

قاسم زاده با تأکید بر ضرورت به کارگیری افراد خلاق و نوآور در عرصه سازندگی و طراحی شهر عنوان کرد: مسئله جدی ما در حال حاضر یافتن معنایی برای «اصفهان نوین» و تعیین موضعمان نسبت به آن است و پاسخ به این سوال که اگر قرار شد به دنبال ایجاد اصفهان نوین باشیم، آیا باید به‌طور کامل شبیه اصفهان قدیم باشد یا نه.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در این مسیر و در برابر دنیایی که پیوسته در حال تغییر است، نباید شخصیت خود را گم کنیم زیرا آنچه به ما هویت می‌دهد، شخصیت است و هر شهری به اقتضای عناصر هویتی خود شخصیتی دارد.

قاسم زاده با بیان اینکه اگر بتوانیم شخصیت شهر را بشناسیم، توانسته‌ایم اصفهان نوینی را طراحی کنیم که با شخصیت آن در تعارض نباشد، گفت: از هر نسلی انتظار می‌رود از خود چیزی به یادگار بگذارد و در تاریخ تحول اصفهان نیز باید نگاه و تغییر جدیدی وجود داشته باشد تا هماهنگ با شخصیت اصفهان به وقوع بپیوندد.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانیم شخصیت اصفهان را بشناسیم، گفت: باید روایت اصفهان را فهمید و قصه اصفهان را از زبان مردم اصفهان شناخت تا طراحان و سازندگان نیز قصه اصفهان را متوجه شوند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: اگر فکر کنیم دفاع از اصفهان به معنای ساخت‌وساز همچون دوران ۴۰۰ ساله گذشته است، تصوری اشتباه است چرا که ما باید خالق زمان و مکان باشیم و فصل جدیدی بر کتاب اصفهان بیفزاییم که این کار طراحان و سازندگان است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: به مردم اصفهان تعهد داده ام که حافظ شخصیت شهر و شهرداری اصفهان باشم لذا متعهد هستم چیزی به غلط بر قامت اصفهان نپوشانم.

وی افزود: در این مسیر باید زبان نسل امروز را بفهمیم، روایت شهر را درک کنیم و این روایت را با ترجمان نسل امروز به مکان، زمان و جذابیت‌هایی تبدیل کنیم که برای آیندگان به یادگار بماند.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x