اجتماعی استان تصاویر تهران چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

حفظ کلام الهی مسیری سهل جهت تربیت نسلی همگام با مکتب شهید سلیمانی است

حفظ کلام الهی مسیری سهل جهت تربیت نسلی همگام با مکتب شهید سلیمانی است

به گزارش خبرنگار پایگاه احوال نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، نشست صمیمی یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش با حضور اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر ،حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، میکائیل باقری، مدیر کل قرآن،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش  ، حمید مجیدی مهر ، رئیس دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم و  جمعی از اساتید و نخبگان و مدیران موسسات موفق در امر حفظ قرآن کریم در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه که روز گذشته ۲۴ خرداد برگزار شد اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اهمیت موضوع حفظ قرآن در مدارس کشور و همچنین برنامه های انجام گرفته و اقدامات پیش بینی شده در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد و هدف از تشکیل این جلسه راهبردی را استفاده از تجربیات اساتید حاضر ،جهت موفقیت بیشتر آموزش و پرورش با جمعیت مخاطبان میلیونی خود برشمرد.

سپس حجت الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ضمن تقدیر از اداره کل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اهتمام این حوزه به موضوع حفظ قرآن با اجرای طرح ها و برنامه های گوناگون به ارائه نکاتی در خصوص ورود موضوع حفظ قرآن به کتب درسی و وظایف بخش های دیگر این وزارتخانه در این حوزه که نیاز به تبیین بیشتری دارد پرداخت.

محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت کشور در خصوص ظرفیت های موسسات مردمی قرآنی در راستای کمک به موضوع حفظ قرآن در سراسر کشور مطالبی را بیان نمود.

در ادامه جلسه نوبت به اساتید حفظ قرآن کشور رسید ابتدا سید مهدی سیف از پیشکسوتان قرآنی کشور ضمن تشریح دیدگاه خود نسبت به موضوع حفظ، عدم تبیین صحیح  حفظ عمومی توسط اساتید و سخت جلوه دادن آن در اذهان عمومی را مشکلی جدی در مسیر رسیدن به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص ۱۰ میلیون حافظ دانست و پیشنهادات خود را بر برطرف شدن این معضل اساسی بیان کرد.

حیدر کسمائی از داوران بین المللی حفظ قرآن ضمن ترسیم وضع موجود کشور  ، پژوهش در خصوص دلایل موفقیت برخی کشورهای اسلامی در موضوع حفظ قرآن را برای کشور بسیار لازم و ضروری دانست.

مهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ستاد راهبری  طرح ملی حفظ قرآن کریم، رحیم قربانی، مسئول دارالقرآن سازمان بسیج کشور، سیدمحمود چاوشی، مدیر عامل مؤسسه کشوری مهد قرآن نیز در این جلسه مطالب و نظرات خود را اعلام کردند.

مجتبی علیرضالو نماینده موسسه قرآنی بیت الاحزان نیز از آمادگی این موسسه در خصوص اجرای طرح رحله (حفظ دو جزء از قرآن کریم در فصل تابستان) با استفاده از ظرفیت مدارس شبانه آموزش و پرورش خبر داد.

سپس در ادامه جلسه محمد حسین فریدونی، نماینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی ، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن، محمد علی خواجه پیری، رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی مطالب و نظرات خود را اعلام کرد.

در پایان جلسه نیز یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش  ضمن خوش آمد گویی به اساتید قرآنی و تشکر از حضور دلسوزانه و دغدغه مندانه ایشان،ضمن بیان ظرفیت عظیم دانش آموزان ،خانواده آنان ،دارالقرآن های سراسر کشور کانون های فرهنگی و تربیتی و کانون پرورشی فکری نوجوانان  و دانشگاه فرهنگیان کار و تلاش در حوزه قرآن به ویژه در راستای حفظ کلام الهی که از  مطالبات  مقام معظم رهبری مد ظله العالی است را وظیفه خود دانسته و آن را مسیری سهل جهت تربیت نسلی همگام با مکتب شهید سلیمانی خواند.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x