پلاک‌کوب شهر خلاق اصفهان رونمایی می‌شود

پلاک‌کوب شهر خلاق اصفهان رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

آئین رونمایی از پلاک‌کوب شهر خلاق اصفهان امروز ۲۴خردادماه از سوی اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان در میدان نقش جهان برگزار می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مدیر اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: شبکه شهرهای خلاق سازمان جهانی یونسکو متشکل از ۳۰۰ شهر در جهان است که هر کدام در زمینه مشخصی به عضویت شهرهای خلاق درآمده اند.

محسن معصومی افزود: در این میان ۶۰ شهر به عنوان شهرهای خلاق صنایع دستی در جهان شناخته می‌شوند که ۵ شهر از این شهرها در کشور ما قرار دارند و اصفهان و بندرعباس نیز از جمله آنها به شمار می‌روند.

به گفته مدیر اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان، امسال در برنامه‌های هفته صنایع دستی به نمایش آثار صنایع دستی بندرعباس توجه ویژه ای شد.

وی تصریح کرد: وقتی اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی شناخته شد، نشانی را از سوی سازمان یونسکو دریافت کرد که اینک همزمان با هفته صنایع دستی رونمایی و نصب می‌شود.

آن طور که مدیر اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان خبر داده، این نشان که در قالب یک پلاک‌کوب طراحی شده امروز ۲۴ خردادماه طی مراسمی با حضور شهردار اصفهان در میدان امام خمینی(ره) رونمایی و در قسمت ورودی گذر سعدی نصب می‌شود.

معصومی با تأکید بر اینکه نصب نشان شهر خلاق صنایع دستی می‌تواند عاملی موثر در جذب گردشگران خارجی به اصفهان باشد، توضیح داد: در اختیار داشتن این نشان برای یک شهر از نظر برخی از گردشگران در جهان اهمیت دارد و می‌تواند دلیلی برای انتخاب این شهرها به عنوان مقصد سفر باشد زیرا این نشان به نوعی شناسنامه و نمادی از ویژگی‌های شاخص شهر است.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x