اجتماعی اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حقوق بشر حوادث دسته‌بندی نشده مرکزی

فرمانده انتظامی استان اصفهان: در ارتباط با تماس‌های سامانه ۱۹۷ تقدیر از پلیس ۴۲ درصد رشد داشته است / مالکین خودرو که ازشهر خارج شوند و دو دوز واکسن نزده باشند توسط دوربین کنترل جریمه می شوند

فرمانده انتظامی استان اصفهان: در ارتباط با تماس‌های سامانه ۱۹۷ تقدیر از پلیس ۴۲ درصد رشد داشته است / مالکین خودرو که ازشهر خارج شوند و دو دوز واکسن نزده باشند توسط دوربین کنترل جریمه می شوند

نشست خبری با سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، همراه با سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان با اصحاب رسانه نشست خبری برگزار گردید. در این نشست ابتدا سردار میر حیدری با تیبریک میلاد ثامن الححج علی بن موسی الرضا علیه السلام گفت: انشالله شفاعت ایشان در آخرت شامل حال همه ی ما بشود.

سردار ادامه داد: در حال حاضر که یکدلی و یکرنگی بین سران قوا ایجاد شده است می طلبد که یک آرامشی در جامعه ایجاد شود که دولت مردان بتوانند در مقابل جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمنان آرامشی را ایجاد کنند. در حال حاضر در استان اصفهان بهترین وضعیت وجود دارد و پلیس های تخصصی ما در جهت امنیت مردم ماموریت های خود را به خوبی انجام می دهند. فرمانده نیروی انتظامی در ادامه افزود: آمار جرائم کارکنان نیروی انتظامی روندی کاهشی، و رو به بهبودی داشته است، که نیروی انتظامی ما یکی از پاک ترین نیرو هاست، که این هدف همچنان دنبال می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان درمورد خودروهای شوتی در بحث قاچاق انسان و کالا گفت: ۳۶۰ دستگاه توقیف شده است، و در حوزه موادمخدر نیز با تغییراتی که در کشور همسایه ایجاد شد، درمورد ورود آن با کاهش روبه‌رو بودیم و کشفیات موادمخدر در ۸۰ روز با کاهش ۵۶ درصدی مواجه بوده است.

نشست خبری با سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان

سردار محمدرضا میرحیدری ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی در استان اصفهان با همدلی در جهت تحقق حقوق مردم فعالیت می‌کنند و این استان بهترین وضعیت را از لحاظ وحدت دستگاه‌های امنیتی و قضائی دارا است؛ اگر اشکالات جزئی در سطح پایین‌تر وجود دارد ناشی از کم‌توجهی اشخاص است. مجموعه انتظامی استان برنامه‌های ابلاغی فرماندهی کل انتظامی کشور و برنامه‌های سال جدید را تعیین و با تقسیم‌کار پلیس‌های تخصصی در ارتقای امنیت و ممانعت از ناامنی ناشی از عوامل بیرونی به دنبال اجرای برنامه‌هااست. همچنین بحث اصلاح رفتاری و بهبود آن برای ایجاد یک پلیس در طراز جمهوری اسلامی دنبال می‌شود.

سردار در ادامه گفت: بهبود رفتار و مهارت‌افزایی در حوزه‌های تخصصی پلیس دنبال می‌شود و قرارگاه جهادی آموزش با قوت به‌صورت میدانی مأموریت‌های خود را در استان اصفهان با ایجاد کارگاه‌های تخصصی دنبال می‌کند. همچنین قرارگاه صیانت در جهت حذف اشکال مأموریت‌ها با قوت این مسئولیت خطیر را انجام می‌دهد و با پاک‌سازی عناصر نامطلوب، آمار جرایم کارکنان طی هشت‌ساله اخیر روندی کاهشی داشته و این ادعا را داریم که سازمان ما یکی از پاک‌ترین سازمان‌ها است.

سردار میرحیدری اضافه کرد: براساس آمار میزان تماس‌های مردمی به «سامانه ۱۹۷» در ۸۰ روز سال جاری، ۱۸ درصد رشد داشته و از این میزان ۱۱ درصد پاسخ‌گویی و راهنمایی تماس‌گیرندگان بوده است. در ارتباط با کل تماس‌ها در «سامانه ۱۹۷» و در طول این ۸۰ روز انتقادات ۲۱ درصد و تقدیر ۴۲ درصد رشد داشته‌است.

وی با تأکید بر اینکه باید رسانه‌ها در معرفی سامانه ۱۹۷ برای طرح شکایات، انتقادات و پیشنهاد مردم تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: درمورد فوریت‌های ۱۱۰ یکی از مشکلات ما این بود که از عناصر غیرتخصصی و سربازان در این حوزه کمک گرفته بودیم که در استان اصفهان این موفقیت را پیدا کردیم تا تعداد نیروی تخصصی لازم برای این مرکز فراهم شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با به‌کارگیری نیروی لازم در مرکز فوریت‌های ۱۱۰، فعالیت‌ها دنبال می‌شود و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ بتوانیم عملکرد مطلوب‌تری در این حوزه تخصصی داشته باشیم؛ البته نقش تلاش سربازان با وجود کمبود نیروی انسانی نقش مؤثری بوده است. کل تعداد تماس‌ها در طول ۸۰ روز امسال در مرکز فوریت‌های ۱۱۰ حدود ۹۲۳ هزار و ۳۱۸ مورد بوده که میزان تماس نسبت به مدت مشابه شش درصد رشد داشته که از این میزان ۱۹ درصد مشاوره و راهنمایی بوده است. مردم باید موارد مربوط به پلیس ۱۱۰ را بشناسند تا زحمت مضاعفی برای نیروهای پلیس ایجاد نشود؛ چراکه موارد غیرفوریتی نباید با پلیس ۱۱۰ مطرح شود و این پلیس برای امور فوریتی است.

سردار میرحیدری گفت: میانگین تعداد تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ در استان اصفهان، ماهانه ۳۴۰ هزار تماس، روزانه حدود ۱۲ هزار تماس و هر ساعت ۵۰۰ مورد تماس است که این حجم تماس بالا از سمت مردم پیگیری‌های بسیاری نیاز دارد. همچنین اشغال بودن خطوط پلیس ۱۱۰ کاهش پیدا کرده است و با افزایش نیروی انسانی و خطوط تلفن امیدواریم باعث کاهش ضایع شدن حقوق مردم شویم.

وی در ادامه گفت: از سال ۹۸ بحث تجمیع تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ در مرکز استان قرار گرفت و همه تماس‌ها با مرکز استان متصل می‌شود و با سامانه‌های نصب شده اشراف بر آدرس‌ها وجود دارد و مواردی که اشکال دارد رفع می‌شود تا باعث تأخیر حضور پلیس در صحنه جرم نشود، طی تماس‌هایی که با پلیس ۱۱۰ گرفته شده، ۱۹ درصد جرایم مربوط به مزاحمت، هشت درصد موادمخدر، یک درصد جرایم اقتصادی و سایر موارد ۴۲ درصد بوده است.

نشست خبری با سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان در مورد آمار سرقت ها اضافه کرد: در سال گذشته سرقت‌های مهم ۹ درصد و کل سرقت‌ها پنج درصد کاهش داشته و امسال در طول ۸۰ روزه گذشته کل سرقت‌ها یک درصد افزایش داشته است. همچنین سرقت اماکن در سال قبل افزایش بسیاری داشت اما امسال با روند پنج درصدی کاهش روبه‌رو بوده است. سرقت مغازه‌ها با ۱۷ درصد کاهش و سرقت منزل از ۳۰ درصد به سه درصد رسیده است و سارقان درحرکت از نوع سارقان مسلح و خطرناکی هستند که در سال قبل پلیس آگاهی استان باندهای بسیاری را منهدم کرد و هفته قبل هم باند دیگری متلاشی شد که درمجموع ۱۲ مورد سرقت در استان داشتند که متأسفانه سرقت‌های آن‌ها مسلحانه بود و خودرو و موتورسیکلت سرقت می‌کردند که همه افراد اصلی این باند دستگیر شدند. افزایش انهدام باندهای سرقت هفت درصد افزایش داشته و ۴۶ باند سرقت امسال منهدم شده که سوابق این باندها به مقام قضائی ابلاغ شده است، سرقت موتورسیکلت شش درصد و سرقت خودرو پنج درصد کاهش، سرقت احشام ۱۵ درصد، سرقت‌های مهم شش درصد و کیف‌قاپی پنج درصد کاهش داشته است. میرحیدری در ارتباط با سرقت ها گفت: سرقت داخل خودرو شش درصد و سرقت قطعات خودرو دو درصد افزایش داشته است، در ارتباط با سایر جرایم تجاوز به عنف ۴۰ درصد کاهش داشته است، جعل ۳۱ درصد کاهش، کلاهبرداری ۹ درصد کاهش و جرایم رایانه‌ای ۲۳ درصد افزایش داشته است؛ همچنین کلاهبرداری رایانه‌ای ۳۶ درصد کاهش و برداشت اینترنتی هم ۱۰۳ درصد افزایش داشته است، مزاحمت اینترنتی ۱۱ درصد کاهش و انتشار عکس‌های خانوادگی ۳۶ درصد کاهش داشته است.

ضایعات‌فروشی‌های حاشیه شهرها که مورد توجه افراد سودجو است، فرصت و تقاضای خرید اموال مسروقه از مردم را ایجاد می‌کنند؛ هر چند دسته‌ای از این مشاغل به‌صورت مجاز فعالیت می‌کنند اما غیرمجازها باعث آزار مردم و ایجاد فرصت برای سارقان هستند که باید مسئولان ذی‌ربط برای ساماندهی ضایعات‌فروش‌ها تلاش بیشتری داشته باشند.

نشست خبری با سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان

وی اظهار کرد: در بحث رصد، شناسایی و ارسال تشکیل پرونده قضائی ۳۰ درصد عملکرد همکاران رشد داشته و چهار طرح عملیاتی در این ۸۰ روز اجرا شده و ۴۶۵ سایت غیرمجاز شناسایی و مسدود شد، عملکرد پلیس فتای استان اصفهان در صدر کشور است و همواره در رتبه اول یا دوم بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی مبارزه با مفسدان اقتصادی و قاچاق کالا ۹۷۰ درصد در تشکیل پرونده‌ها رشد داشته‌ایم که ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل‌شده شش هزار و ۶۹۸ میلیارد ریال بوده است و ۲۰۴ خودرو در این زمینه توقیف و ۳۷۰ نفر دستگیر شدند که عمده کار بر روی کالاهای اساسی بوده است.

درمورد خودروهای شوتی در بحث قاچاق انسان و کالا ۳۶۰ دستگاه توقیف شده است، در حوزه موادمخدر با تغییراتی که در کشور همسایه ایجاد شد، درمورد ورود موادمخدر با کاهش روبه‌رو بودیم و کشفیات در ۸۰ روز با کاهش ۵۶ درصدی روبه‌رو بوده است؛ همچنین جمع‌آوری معتادان دو درصد افزایش داشت و چهار درصد کاهش برخورد با خرده‌فروشان را داشتیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با انتقاد از آماده نشدن کمپ ماده ۱۶ فدک توسط شهرداری و دیگر مسئولین،گفت: امیدواریم این کمپ به‌زودی آماده شود تا برای ساماندهی معتادان متجاهر ظرفیت بیشتری ایجاد شود؛ متأسفانه در استان نبود کمپ ماده ۱۶ جلوه بدی دارد و تاوان آن را مردم می‌دهند؛ درحالی‌که پلیس آمادگی دارد ظرف ۴۸ ساعت همه معتادان متجاهر را جمع‌آوری کند اما محل اسکان آن‌ها وجود ندارد.

سردار میرحیدری ادامه داد: برای مقابله با مواد مخدرلازم است شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر، بهزیستی و دستگاه‌های مختلف در زمینه آماده شدن این کمپ تلاش بیشتری داشته باشند، به‌زودی یگان انتظامی ما در منطقه «حصه» فعال می‌شود و در «جوی‌آباد» هم کلانتری این منطقه تلاش بسیاری در برخورد با معتادان متجاهر و ناامنی دارد، درمورد فلاورجان هم طرح تخریب مراکز توزیع مواد مخدر به‌شدت دنبال می‌شود.

درمورد وضعیت ترافیک، باید گفت: فوتی‌های ناشی از تصادف‌های درون‌شهری شش درصد کاهش داشته و در حوزه تصادف‌های برون‌شهری با افزایش روبه‌رو بودیم، پلیس راهور شهر اصفهان بین کلان‌شهرها رتبه دوم را کسب کرد، وضعیت جاده‌ها با کثرت تردد تخریب شده و توجه لازم به کیفیت و هوشمندسازی جاده‌ها وجود ندارد و تعداد فوتی‌های درون‌شهری در طول ۸۰ روز امسال ۳۶ درصد کاهش داشته است.

در ترددهای برون‌شهری سال قبل ۱۳۸ نفر و امسال ۱۱۶ کشته داشتیم و در حوزه درون‌شهری از ۹۲ به ۵۹ کشته رسیده است. همچنین در بحث نزاع و درگیری که در سنوات قبل افزایش بسیاری داشت با تلاش بسیار این آمار روند کاهشی یافته و در حال حاضر نزاع فردی با ۳۰ درصد کاهش و نزاع دسته‌جمعی با ۳۲ درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

نشست خبری با سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان یادآوری کرد: در شهر اصفهان بیشتر مشکلات ناشی از عوامل بیرونی است، انواع درگیری‌ها و نزاع‌ها مربوط به غیراصفهانی‌ها و اتباع است؛ چراکه فرهنگ ناب اصفهانی منطق‌پذیر است و این موارد در آن نیست. در مورد قتل خیابان گلستان درگیری بین دو گروه اراذل‌و اوباش بوده است و درگیری منتج به کشته شدن یکی از آن‌ها شد و غریب به ۱۱ نفر در این ماجرا دستگیر شدند. با اراذل و اوباش با هماهنگی با دستگاه قضائی برخورد سختی خواهد داشت و مردم به‌جای اضطراب از وجود این افراد پلیس را در جریان اقدامات آن‌ها قرار دهند.

تمام اتباعی که برای ورود به استان‌های مختلف یا سفر به خارج از کشور اقدام می‌کنند از استان اصفهان تردد دارند و در صورت داشتن هرگونه جرایمی با این افراد برخورد می‌شود و تابه‌حال ۸۲ خودرو که مسافر اتباع بدون مجوز داشته توقیف شده است.

سردار میرحیدری در مورد پیشگیری سرقت از صندوق امانات در اصفهان گفت: در سرقت از بانک ملی تهران اشکالاتی وجود داشت؛ درمورد وضعیت بانک‌های اصفهان بعد از این واقعه به پلیس پیشگیری مأموریت دادیم تا به بسترهایی که از اموال مردم نگهداری می‌کنند ورود بیشتری داشته باشند و کاستی‌ها را احصا کنند.

سردار محمدرضا میرحیدری در پایان در ارتباط با آمار قتل در استان گفت: استان اصفهان رتبه ۲۴ کشور در میزان قتل را دارا است اما نقش اتباع در قتل‌های استان اصفهان پررنگ است و در سال قبل یک درصد قتل کاهش داشته است و ۹۸ درصد قتل‌های سال قبل کشف شده است.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x