مریم طباطبایی بازیگر سینما: حضور استعدادهای خوب از میان زنان در عرصه سینما، با جهش فزاینده ای مواجه بوده است

مریم طباطبایی بازیگر سینما: حضور استعدادهای خوب از میان زنان در عرصه سینما، با جهش فزاینده ای مواجه بوده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

«مریم طباطبایی» بازیگر سینما می گوید: در سال های اخیر حضور استعدادهای خوب از میان زنان در عرصه سینما، با یک جهش فزاینده ای مواجه بوده و این عرصه برای هنرنمایی بازیگران زن خیلی مهیاتر است.
او می گوید: شاهد هستیم که چهره ها و استعدادهای خوبی در تله فیلمها، فیلمهای سینمایی و سریالها هر چند وقت یک بار از میان زنان بازیگر پدیدار می شوند و این، نوید روزهای خیلی خوبی را برای زنان در سینما می دهد.
طباطبایی که پس از نخستین تجربه کاری خود در فیلم تئاتر «جوکر» به کارگردانی « کامران تفتی» پا به عرصه هنر سینما، تلویزیون و تئاتر گذاشته با بازی در فیلم های سینمایی «خشم خفتگان» و «یک شهر تنهایی» ، سریال تلویزیونی «شهر پرماجرا»، فیلم کوتاه «به همین سادگی» و نمایشنامه خوانی «شیش وبش» روزهای شهرت خود را در پایان دومین دهه زندگی خود پشت سر می گذراند.
او می گوید که سینما عرصه ای خاص است که یک بازیگر در آن می تواند حرف های خود را در قالب نقش هایی که ایفا می کند بیان کند و انگیزه خود از ورود به عرصه سینما را این گونه بیان می کند که «خواستم که ایده ها و دغدغه ها و تفکراتم را در قالب سینما و پذیرفتن نقش های مختلف به مردم کشورم ارائه کنم.»
طباطبایی این را هم اضافه می کند که یک شاعر با شعر حرف خود را می زند و نویسنده با متنی که به نگارش درمی آورد اما یک هنرپیشه ایدیولوژی ودغدغه های خودش را در قالب یک نقش ارائه می دهد.
او به بازی خود در فیلم سینمایی یک شهر تنهایی به کارگردانی مجتبی سعید زاده اشاره می کند و می گوید: بازیگردانی خوب و فیلمنامه قوی و بر اساس واقعیت در این کار باعث شد بتوانم با نقشی که به من محول شده بود به خوبی ارتباط برقرار کنم.
البته طباطبایی پیشتر هم مطالعاتی روی فرهنگ و آداب و سنن مردم قزوین و اردبیل داشته و به گفته او این مطالعات کمک کرد تا بتواند نقش جوانی «سوری» شخصیت اصلی و بر مبنای واقعیت داستان فیلم را بازی کند.
این بازیگر جوان سینما به تاثیرگذاری کلاس های آموزشی و ورک شاپ برای این که بتواند به خوبی از عهده نقش برآید نیز اشاره کرد و گفت: در این فیلم توفیق داشتم درکنار چند بازیگر چهره و محبوب کشورمان از جمله محمود نظر علیان، سیروس همتی، فتح الله طاهری، مجید علم بیگی، رحیم مهدی خانی هما خاکپاش ایفای نقش کنم.
او افزود: طبیعتاً همکاری با پیشکسوتان سینما در فیلم یک شهر تنهایی فرصتی بود که از تجربیات ارزنده آنها بهره ببرم .بدیهی است وقتی پارتنر، فردی باتجربه وکاربلد باشد بهتر می توان به عنوان بازیگر در نقش فرو رفت . حضور در این فیلم سینمایی وایفای نقش اول در آن، نقطه عطفی در زندگی هنری من بود که تجربیات زیادی کسب کردم و می توانم در کارهای بعدی از آنها استفاده کنم .

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x