نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت:حدود ۲۵ درصد ازبودجه طرحهای فرهنگی ۱۴۰۰ استان اصفهان را به شهرستان اردستان اختصاص دادیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان،اظهار داشت:مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ مقدار بودجه ای را برای مسائل فرهنگی در نظر گرفت که در اختیار وزارت ارشاد بود و بر اساس کمیته برنامه ریزی که در وزارت ارشاد تشکیل شده بود این بودجه به موسسات تبصره ۱۷ تخصیص داده می شد البته که این بودجه از محل تبصره۱۴ و هدفمندی یارانه ها بوده است.
وی افزود:باقی‌مانده بودجه مربوط به مسائل فرهنگی در استان ها پخش شد،مقداری هم به استان اصفهان تخصیص داده شد و ما توانستیم با پیگیری هایی که انجام دادیم بخشی از این بودجه را به شهرستان اردستان اختصاص دهیم.
نماینده مردم اردستان خاطرنشان کرد‌:حدود ۲۰۰ مرکز فرهنگی در این شهرستان فعال هستند و اینها می توانند یک موسسه با شناسه خاصی را تاسیس کنند که اگر وقتی بودجه ای آمد امکان اختصاص آن برای این مراکز باشد چرا که بودجه های دولتی یک چارچوب و قوانین خاصی دارد که باید بر طبق آن به مسائل مربوطه اختصاص یابد.
طباطبایی نژاد تصریح کرد:همه مراکز فرهنگی۰ شهرستان که دغدغه دارند درخصوص مسائل فرهنگی فعالیت کنند که قطعا با کمبود بودجه هم روبرو هستند یکی از راه ها این است که این شناسه موسسه ای مخصوص به خود را داشته باشند تا اگر بودجه ای برای مسائل فرهنگی در نظرگرفته شد به آنها تخصیص یابد.
وی تاکید کرد:از بودجه فرهنگی ۱۴۰۰ استان اصفهان،حدود ۲۵ درصد را توانستیم برای شهرستان اردستان اختصاص دهیم که مبلغی حدود ۷۰۰ میلیون تومان از سه میلیارد بودجه را شامل می شود.
نماینده مردم اردستان خاطرنشان کرد:به موسسات فرهنگی توصیه می کنم که به عنوان یک بودجه جاری به این بودجه نگاه نکنند چرا که سریع تمام می شود و عملا هم دیگر بودجه ای برای مسائل فرهنگی در اختیار نیست.
طباطبایی نژاد گفت:همراه با فرماندار از کارخانه های شهرستان بازدید داریم که در این بازدید ها مسائل جاری بررسی می شود همچنین مباحث مربوط به ایجاد نمازخانه و وجود یک مسئول فرهنگی را هم با سرمایه‌گذاران مطرح می کنیم.
وی در خصوص مسائل مربوط به عفاف و حجاب تصریح کرد:شهرستان اردستان یک شهرستان بومی است که ریشه های سنتی و مذهبی قوی دارد و ما نباید در این زمینه کوتاهی کنیم.

جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x