مسئول موسسه داوری و میانجیگری ملل اسلامی مهدیار در استان اصفهان:میانجیگری باعث حرکت طرفین به سوی توافقات جامع و کامل می شود

مسئول موسسه داوری و میانجیگری ملل اسلامی مهدیار در استان اصفهان:میانجیگری باعث حرکت طرفین به سوی توافقات جامع و کامل می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

طی حکم قائم مقام موسسه داوری و میانجیگری ملل اسلامی مهدیار، دکتر مرتضی زینال پور به سمت مسئول موسسه فوق در استان اصفهان منصوب شد.
به گزارش خبرنگار احوال نیوز، دبیر جبهه پیروان ولایت مطلقه فقیه استان اصفهان در حاشیه مراسم دریافت حکم انتصاب خود با اشاره به روند اطاله دادرسی در دادگاه ها و ضرورت ایجاد موسسات میانجیگری جهت تسریع در دادرسی مراجعان گفت: در میانجیگری برخلاف وکالت و ارزیابی کارشناس، پذیرش نظر شخص ثالث برای طرفین الزامی نیست. بلکه کار میانجی فراهم‌آوردن امکان مذاکره طرفین و کشف دقیق موارد اختلاف و رسیدن آن‌ها به بهترین راه حل ممکن است و این روش امکان حل پرونده قبل از رسیدن به دادگاه را مهیا می کند و باعث تسریع در اطاله دادرسی خواهد شد.
این استاددانشگاه اصفهان در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه سرعت و هزینهٔ کمتر میانجیگری از مزایای این روش حل اختلاف نسبت به فرایند دادرسی دادگاهی و اقامهٔ دعوی در دادگستری است، تصریح کرد: میانجی‌گری به صورت خاص، اغلب دارای یک ساختار، زمانبندی و پویایی است که «مذاکرات عادی» از آن بی‌بهره‌اند. این فرایند، خصوصی و محرمانه است و به صورت قانونی اجرا می‌شود و مشارکت در آن اغلب به صورت داوطلبانه است و میانجی بیشتر تسهیل گر است تا هدایت‌کننده. همین امر کمک شایانی به دستگاه قضا در راستای کاهش مراجعات خواهد داشت.
وی ادامه داد: هدف اساسی در روش میانجی‌گری تبادل نظر بین طرفین و دستیابی به تفاهمی جامع و مانع در زمینه نقطه نظرات هر دو طرف و شناسایی نقاط قوت و ضعف ادعاهای هر یک از طرفین است تا از این طریق سوء تفاهمات و سوء برداشت‌ها حذف گردیده و دیدی شفاف نسبت به واقعیت های موضوع مورد اختلاف ایجاد گردد که این مطلب مهمترین نکته در حرکت به سوی توافقات بعدی و احیاناً عدم مراجعه برای پیگیری روند اطاله دادرسی توسط طرفین خواهد بود.
دکتر مرتضی زینال پور وظیفه میانجی را استفاده از تکنیک‌های مختلف برای باز کردن یا بهبود گفتگو بین منازعه کنندگان دانست و افزود: معمولا طرف میانجی از بین متخصصان فنی و اشخاص صاحب نظر در زمینه مرتبط با اختلاف ایجاد شده انتخاب می‌شود و نقش وی گفتگوی مستقل با هر یک از طرفین دعوا و کمک به تبیین موضوع اختلاف برای دستیابی به مناسب ترین راه برای خاتمه دادن به اختلاف می باشد. به همین علت دفتر استانی موسسه سعی دارد با استفاده از افراد مجرب، متخصص و کارآزموده هسته اصلی را دراستان اصفهان شکل دهد و پس از آن با آموزش و استفاده از توان تخصصی اعضای حاضر وحمایت وپشتیبانی نهادهای ذیربط ، بهترین خدمات میانجی گری را به شهروندان استان پهناور اصفهان عرضه کنیم.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا فطرتی راد

باسلام وعرض ادب ،آیا شما به شهرستانها نمایندگی می‌دهید، درلاهیجان یک موسسه باهمین نام درحال فعالیت هست ،لطف شماره تماس بدید برای همکاری باشما احتیاج دارم ،آیا درتهران شما شعبه دارید آقای دهنوی وغلامرضا شهبازی باشماهمکاری میکنند

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x