اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

ماجرای کلیپ “زد و بند در شهرداری منطقه ۴” چه بود؟

ماجرای کلیپ “زد و بند در شهرداری منطقه ۴” چه بود؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

بازی رسانه ای دلالان با انتشار یک فیلم منقطع شده!

از روز گذشته کلیپی به طور گسترده در فضای مجازی با عنوان زد و بند در منطقه چهار شهرداری اصفهان در خصوص کمیسیون ماده ۱۰۰ در حال پخش است که در آن مدیر این منطقه در حال صحبت با جمعی چند نفره و فردی به طور مخفیانه در حال گرفتن فیلم است از این رو خبرنگار ما ابعاد این موضوع را بررسی کرد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان درباره جزئیات این ساختمان اظهار کرد: این ساختمان در ورودی خیابان مهرآباد با مساحت ۳۹۰۰ هزار متر مربع حدود ۱۵ تا ۱۸ سال در مرحله سفت کاری رها شده است و تا کنون به‌دلیل اینکه دلال‌ها تمام مالکان این ملک را از صدور رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر تخریب ساختمان، دچار ترس کرده بودند، مانع ادامه روند اجرای پروژه شدند.

«محمدحسین جعفری‌فشارکی» با بیان اینکه ساختمان نیمه‌کاره ورودی خیابان مهرآباد متعلق به سه نفر شریک است که در طبقات آن در مجموع حدود ۲۰۰ مترمربع تعریض بالکن انجام شده است، افزود: مالکان پس از گذشت زمان زیادی از ترس تخریب، قید مال خود را زده بودند و ساختمان نیمه‌کاره به شکلی کاملاً نازیبا رها و تبدیل به پاتوق معتادان در یکی از بهترین محلات شهر شده بود که این موضوع اعتراض شهروندان را به همراه داشته است.

او ادامه داد: با توجه به این مسائل از مالکان و یکی از واسطه‌ها در جلسه‌ای که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده است، دعوت کردیم تا موضوع بررسی و مشکلات ساختمان رفع شود، در این جلسه برای جلب اعتماد مالکان اعلام کردیم که دفاع از تضییع حقوق مالکان در کمیسیون ماده ۱۰۰ به عهده شهرداری منطقه است.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: مالکان از ارزش مال خود غافل بودند که موارد مربوطه را به آنها اعلام کردیم و این اقدام باعث شد مالکان از ارزش واقعی ملک مطلع شوند و اعتماد آنها نسبت به شهرداری جلب شود و جهت تمدید پروانه ساخت و ادامه روند اجرای پروژه نیز، همکاری لازم را با شهرداری انجام دهند.

او خاطرنشان کرد: پرونده ساختمان ورودی خیابان مهرآباد جهت انجام مراحل قانونی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده و کمیسیون نیز در قرار صادره اعلام کرد که ارائه استعلام ایستایی ساختمان توسط مالکان انجام شود که هم اکنون نیز مالکان مربوطه از سازمان نظام مهندسی ساختمان، پیگیر موضوع هستند تا خطرات احتمالی بررسی شده و حادثه‌ای به وقوع نپیوندد.

جعفری‌فشارکی تاکید کرد: بررسی‌های اولیه از کلیپ منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد سایر صحبت‌های من در جلسه با مالکان ساختمان حذف شده است و با ایجاد یک جو روانی، موضوع به گونه‌ای دیگر در حال پخش در بین مردم است، در حالی که هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

به گفته او، شهروندان برای انجام ساخت‌وساز و دریافت پروانه ساختمانی باید به طور مستقیم به شهرداری منطقه مراجعه داشته باشند و از اعتماد به افراد دلال یا واسطه خودداری کنند.

گفتنی است، مدیریت شهری اصفهان با طرح شعار «به نفع مردم» و ایجاد سامانه‌های سوت‌زنی و شفافیت، ارتقای سلامت اداری در شهرداری و بریده‌شدن دست دلالان را در دستور کار خود قرار داده که حاصل آن، تامین حقوق شهروندان و حذف درآمدهای نامشروع در صنعت ساختمان است؛ چیزی که به ذائقه برخی واسطه‌گران خوش نیامده و برای مقابله با آن، به ترفندهای مختلف متوسل خواهند شد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x