اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

زکات پرداختی کشاورزان به نیازمندان همان محل اختصاص داده می شود

زکات پرداختی کشاورزان به نیازمندان همان محل اختصاص داده می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در زمان خرید گندم از کشاورزان بنا بر تمایل افراد، زکات از محصول خریداری شده کسر و درآمد حاصل از زکات در همان منطقه مصرف می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان و رئیس ستاد زکات استان اصفهان در جلسه ستاد زکات استان، با بیان روایتی از امام علی (ع) به اهمیت پرداخت زکات اشاره داشت و اظهار کرد: طبق فرمایش حضرت علی(ع)؛ زندگی کسی در دنیا زیباتر است، که از پرتو زندگی اش، معاش دیگران رونق بگیرد.
آیت الله طباطبایی نژاد با قدردانی از مردم استان درخصوص پرداخت زکات، ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده، در زمان خرید گندم از کشاورزان بر اساس رضایت نامه کشاورز، مبلغ زکات از محصول خریداری شده کسر و مبالغ جمع آوری شده حاصل از زکات در همان منطقه مصرف می شود.
کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر ستاد زکات استان اصفهان، در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد سال گذشته، اظهار داشت: با همکاری همه مسوولان اعم از ائمه محترم جمعه، فرمانداران و اعضای شورای زکات در شهرستان ها، بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان زکات واجب، مستحب و فطره جمع آوری شد.
وی به اقدامات صورت گرفته در سال جاری اشاره داشت و ادامه داد: امسال نیز با تشکیل ستاد ساماندهی زکات فطره، پرداخت این واجب دینی با بیش از ۷۰درصد رشد انجام شد.
دبیر ستاد زکات استان با تاکید به برگزاری مرتب جلسات ستاد زکات در شهرستان ها، افزود: همراهی بیشتر مسوولان دستگاه های مختلف، همچنین تشویق روستاهای برتر پرداخت کننده زکات، می تواند در اهمیت به پرداخت این فریضه الهی موثر باشد.
کریم زارع در پایان به ترویج و نهادینه کردن این مهم، از طریق همراهی رسانه ها و صدا و سیمای استان تاکید کرد.

مهدی جمشیدی
انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x