۷۰۰ نیروی جدید در دادگستری های استان اصفهان جذب می شوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز حجت‌الاسلام جعفری در جمع رییس و کارکنان دادگستری گفت: فعالیت حساس دستگاه قضایی و کمبود نیرو در دادگستری‌های استان اصفهان گفت: با جذب ۷۰۰ نیروی جدید، کمبود نیرو در واحد های قضایی استان تا حدی رفع خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه دستگاه قضایی مدعی عدالت است و باید پست‌های اداری اصلاح شود، افزود: ۵۷ درصد پست‌های دادگستری استان نامناسب توزیع شده بود که با ابلاغ‌های جدید بسیاری از آنها اصلاح شده است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان به تعویض تجهیزات فرسوده دادگستری اردستان اشاره و اضافه کرد: در صورت تامین نیرو، برای کنترل تردد خواهران تجهیزات مورد نیاز از طریق اصفهان در نظر گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه عملکرد حوزه قضایی اردستان در بین ۲۳ حوزه قضایی از نظر ابلاغ الکترونیکی در رتبه هشتم قرار دارد، گفت: از نظر مجموع عملکرد نیز حوزه قضایی اردستان در جایگاه هشتم و دادسرای این شهرستان با عملکرد بهتر در جایگاه سوم استان اصفهان قرار دارد.

وی به ضرورت ساخت بازداشتگاه در اردستان برای نگهداری افراد در راستای فرصت دادن به آنان برای کاهش ورود به زندان اشاره کرد و افزود: قضات با در نظر گرفتن مجازات‌های جایگزین زندان نیز توجه داشته باشند.

اعزام به زندان در اردستان طی یک سال گذشته به صفر رسیده است

اردستان بازداشتگاه ندارد.

رئیس دادگستری شهرستان اردستان با بیان اینکه ساختمان دادگستری اردستان از سال ۱۳۷۲ ساخته شده است و قدیمی بودن آن باعث گلایه برخی از مراجعه کنندگان شده است، گفت: ساختمان شورای حل اختلاف اردستان مناسب نوع فعالیت نیست و باید قسمت‌های مختلف آن مجزا شود. همچنین عدم کنترل تردد بانوان در دادگستری اردستان یکی دیگر از کمبودهای دادگستری اردستان است.
علیرضا شعبانفر با بیان اینکه جرم اول شهرستان اردستان موضوع توهین است، افزود: با توجه به اینکه این شهر در کنار محور ترانزیت قرار دارد پرونده‌های سنگین کشفیات مواد مخدر از بیشترین موضوعات است و سالانه مقادیر زیادی مواد مخدر در این شهرستان کشف می‌شود.

وی نبود بازداشتگاه را یکی از کمبودهای اساسی حوزه قضایی شهرستان اردستان عنوان و خاطرنشان کرد: زمانی که متهمی را تحت نظر قرار می‌دهیم همکاران دادسرا مجبور هستند متهم را به زندان شهرستان نائین که حدود ۱۳۰ کیلومتر با اردستان فاصله دارد اعزام کنند که باعث درج در سوابق قضایی متهم و خطرات جاده‌ای می‌شود.

جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x