مسئول ستاد زکات استان اصفهان گفت:اگر زکات توسط افراد پرداخت نشود چون یک واجب دینی است رزق آنها مشکل پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ،حجت السلام غلامحسین رنجبر ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای زکات اردستان،اظهار داشت:از زکات به عنوان یک واجب بزرگ الهی و دومین رکن دین نام برده می شود و سرمایه ای است که خداوند در اختیار پیامبر قرار داده تا در درجه اول گره‌گشای کار مستمندان و فقیران باشد.
وی افزود:در زمان پیامبر افرادی مامور بودند تا زکات را جمع آوری کنند همچنین در دوره امام علی نیز همین‌گونه بود اما در دوران طاغوت ائمه سفارش داشتند که مردم خودشان زکات را به نیازمندان بدهند.
مسئول ستاد زکات استان اصفهان ادامه داد:بعد از گذشت چندین سال و استقرار حکومت اسلامی و حاکمیت ولی فقیه مجدد جمع آوری زکات به دست ولی‌فقیه برگشت.
رنجبر خاطرنشان کرد:اکنون استفاده و هزینه از زکات باید با اذن ولی‌فقیه باشد و برای این که اهمیت این مسئله بیشتر روشن شود رهبر انقلاب برای بحث زکات یک نماینده ویژه گذاشتند.

وی تصریح کرد:وقتی کشاورز می خواهد گندم خود را تحویل بدهند یک رضایت‌نامه ای را به او می دهند که آیا او راضی هست به اندازه زکات واجبش از گندم کسر شود و در این رضایت نامه هم مشخصاتی همچون نام شهر و روستا وجود دارد که این موضوع از جمله موضوعاتی بوده که سال‌ها در جلسات شورای زکات پیشنهاد داده می‌شده اما در نهایت سال گذشته مورد توجه قرار گرفت و امسال دیر هنگام اعلام شد.
مسئول ستاد زکات استان اصفهان خاطرنشان کرد:قانون این است که زکات باید برگردد به جایگاه اصلی که از آن جمع‌آوری شده و همچنین کسانی که غفلت کنند و زکات را پرداخت نکنند چون یک واجب دینی است رزق آنها مشکل پیدا می کند.
رنجبر یادآور شد:اگر زکات پرداخت نشود به هر حال اثر وضعی و نامطلوب آن یک جایی در زندگی انسان ها پیدا خواهد شد بنابراین مقرر شده که پرداخت شود.
وی تاکید کرد:زکات در درجه اول باید هزینه فقرا شود و طبق مصوبه شورای عالی زکات کشور حداقل ۸۰ درصد از زکات باید هزینه فقرا شده و ۲۰ درصد باقی‌مانده صرف امور عمرانی و غیره شو
د.

جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x