سرپرست جهاد کشاورزی اردستان از۴۷۳ رشته قنات فعال در شهرستان اردستان خبر داد.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان گفت:۴۷۳ رشته قنات فعال در شهرستان اردستان داریم که از لحاظ طول کیلومتری در استان اصفهان با ۲۶۹ کیلومتر طول رتبه اول استان را داریم.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز اسحاق شفیعی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اردستان،اظهار داشت:از سال های گذشته وظایف سنگینی بر عهده جهاد کشاورزی بوده و دوره سیزدهم هم وظیفه دیگری به جهاد کشاورزی محول شد که آن هم بحث از مزرعه تا خانه با جهاد کشاورزی است.
وی افزود:جهاد کشاورزی شهرستان اردستان یک مدیریت در اردستان و سه مرکز خدمات در زواره،مهاباد و نیسیان دارد و عمده کار های آن هم از گذشته تاکنون مسائل فنی و مربوط به تولید محصولات زراعی بوده است.
‌سرپرست جهاد کشاورزی اردستان تصریح کرد:در حال حاضر متاسفانه به علت خشکسالی هایی که به وجود آمده است قنوات ما دچار مشکل شده و ۴۷۳ رشته قنات فعال در شهرستان اردستان داریم که از لحاظ طول کیلومتری در استان اصفهان با ۲۶۹ کیلومتر طول رتبه اول استان را داریم.
وی ادامه داد:این موضوع هم جای خوش‌حالی دارد و هم نگران کننده است این میراث گران‌بهایی که بر عهده جهاد کشاورزی قرار گرفته و باید از آن حفاظت شود که تاکنون اعتبارهایی تخصیص یافته است.

شفیعی یادآور شد:با پیگیری های نماینده شهرستان اعتبارات خوبی برای بازسازی و ایمن سازی چاه های در مسیر قنوات تخصیص یافته و این اقدامات انجام شده است.
سرپرست جهاد کشاورزی اردستان خاطرنشان کرد‌:در بحث تولید گوشت سفید شهرستان اردستان با تولید ۱۸ درصد گوشت سفید استانی رتبه اول را در سطح استان اصفهان دارد و قطب پرورش مرغ گوشتی در استان اصفهان،این شهرستان است.
وی تاکید کرد‌:در حال حاضر با توجه به جراحی اقتصادی دولت که در حال انجام است اگر به درستی اجرا شود و همه با هم همکاری داشته باشیم،مطمئنا دست قاچاق کالا و فساد در خصوص تولید کوتاه خواهد شد.
شفیعی با بیان اینکه در اواخر دولت قبل،اعتبارات سیستم ما محقق نشد،تصریح کرد:در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ هکتار سیستم های نوین آبیاری انجام دادیم و در حال حاضر هم برای حدود ۸۰۰ هکتار در انتظار اعتبار هستیم.
سرپرست جهاد کشاورزی اردستان بیان کرد:با توجه به آب و هوای شهرستان،باید به سمت سیستم های نوین آبیاری و جلوگیری از هدر رفت در مزارع پیش برویم که خوشبختانه از سال ۹۴ تاکنون بالغ بر ۷ هزار هکتار از مزارع تحت پوشش سیستم نوین آبیاری قرار گرفته است.

جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x