۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده ترانزیت اردستان اختصاص یافت

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار با پیگیری‌های انجام شده برای روکش آسفالت جاده ترانزیت این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد روز شنبه در نشست صمیمی با شوراها، دهیاران دهستان کچو و اهالی روستای کچومثقال در مسجد سلمان این روستا افزود: اردستان نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر مسیر ترانزیت به صورت رفت و برگشت دارد که‌ به دلیل حجم‌ زیاد ترافیک وضعیت آسفالت آن مناسب نیست و در ملاقات با معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، دستور اختصاص این اعتبار داده شد که نیمی از آن تخصیص یافته و در حال اجرای روکش آسفالت هستند.

وی ادامه داد: در دیدار اخیر با سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و مسوول قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) با حضور فرماندار اردستان، مقرر شد اعتباری برای راه‌های شهرستان اختصاص دهند که در صورت تخصیص اعتبار مشکل راه‌های روستایی تا حدودی رفع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: جاده اردستان به اصفهان وضعیت قابل قبولی دارد و تاکنون ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه آن شده است و نزدیک به پنج کیلومتر باند رفت آن به همراه یک دهانه پل باقی مانده که امیدواریم هر چه زودتر این مسیر تکمیل شود.

نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی درباره آسفالت راه‌های روستایی اظهار داشت: در این ارتباط فعالیت‌های خوبی انجام و جاده اردستان به درباغ به طول ۱۴ کیلومتر آسفالت شده است، در صورت تخصیص اعتبار محرومیت‌زدایی جاده اردستان به کچومثقال نیز آسفالت خواهد شد و باند دوم محور زواره به اردستان نیز هم‌اکنون در حال اجراست؛ البته در بخش راه های روستایی هنوز مشکل فراوان است.

به گفته وی، اردستان با برخورداری از ۲ هزار کیلومتر راه همسنگ، ۱۴۱ کیلومتر آزادراه و جاده ترانزیت از شهرستان‌های دارای حجم راه‌های زیاد است و هر ساله نیاز به روکش آسفالت دارد که امیدواریم این مهم محقق شود.

سند تحول ۱۴۰۰ اردستان سندی برای پیگیری مشکل‌ها در تهران است

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد درباره سند تحول ۱۴۰۰ اردستان گفت: این سند با مشارکت و همکاری اداره‌ها و با مسوولیت فرماندار تهیه شده، به امضای نماینده مجلس، فرماندار و استاندار رسیده و به عنوان سندی برای پیگیری مشکل‌های شهرستان در تهران، تاکنون اقدام‌های خوبی انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: این دیدار یازدهمین ملاقات با مردم روستاهای اردستان پس از بحران کرونا و هدف اصلی آن دیدار صمیمی با مردم و کسب مشکل روستاست، همچنین این دیدارها سندی برای پیگیری و اولویت‌بندی مشکل‌ها و تلاش در راستای حل آنهاست که باید ادامه‌دار باشد.

۷۵ روستای اردستان آبرسانی سیار می‌شود

نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با وضعیت آب شرب روستاها گفت: هم‌اکنون ۷۵ روستای شهرستان آبرسانی سیار می شود که با تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های برزاوند و همبرات و ساخت مجتمع عباس‌آباد و سفلی این ۷۵ روستا به شبکه آب پایدار وصل خواهند شد؛ موضوعی که مهمترین اولویت شهرستان است.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه خشکسالی‌های چند سال گذشته بخشی از قنات‌ها را خشک یا کم‌آب کرده است، افزود: سال گذشته هفت میلیارد تومان برای بهسازی و لایروبی قنات‌ها هزینه شده اما کافی نیست و دنبال گرفتن اعتبار بیشتر از دولت هستیم و از ظرفیت تهران و استان در این زمینه استفاده خواهد شد.

وی درباره درخواست شورای اسلامی روستای چرمهین و ثبت یخچال تاریخی این روستا در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی تاکید کرد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردستان موضوع را در دستور کار قرار دهد، همچنین بحث آسفالت معابر روستا که در سال ۹۷ زیرسازی شده با استفاده از قیر رایگان و همیاری اهالی اجرایی شود.

انجام ۶۰ درصد فعالیت‌های روستاها با کمک نیکوکاران

سرپرست فرمانداری اردستان نیز گفت: بیش از ۶۰ درصد فعالیت‌های روستاهای این شهرستان با کمک نیکوکاران انجام می‌شود.

سید محمدهادی احمدی طباء زواره افزود: از مردم صبور روستاهای اردستان که در انجام کارها با مسوولان همکاری و همراهی دارند و صبورانه مشکل‌ها و کمبودها را تحمل می‌کنند قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه اهالی روستاها باید از شوراها حمایت کنند، ادامه داد: اعتبارهای مالی برای شوراها کافی نیست و بودجه دولتی تکاپوی نیاز روستاها را نمی‌کند و می طلبد مردم و نیکوکاران در این زمینه یاور شورا باشد.

سرپرست فرمانداری اردستان تصریح کرد: شوراهای اسلامی موضوع و کمبودهای مورد نیاز مردم را به مسوولان انتقال دهند تا در زمان توزیع اعتبارات این موارد در نظر گرفته شود.

اخذ اعتبار تعویض لامپ خیابان‌های شهرها وجابجایی تیرهای برق روستاها

همچنین سرپرست امور برق اردستان گفت: پنج میلیارد تومان اعتبار با پیگیری نماینده مجلس و ملاقات با مدیرعامل شرکت توانیر برای تعویض لامپ‌های خیابان های شهرهای اردستان، زواره و مهاباد تخصیص یافته و عملیات اجرایی آغاز شده است.

محسن قاسمی افزود: افزون بر سه میلیارد تومان اعتبار نیز برای جابجایی تیرهای برق روستایی اردستان واقع شده در معابر درخواست و دستور پرداخت گرفته شده است.

وی درباره درخواست شورای اسلامی روستای چرمهین مبنی بر نیاز روشنایی برای ورودی این روستا افزود: این موضوع جزو طرح‌های اولویت‌دار سال جاری اداره امور برق اردستان قرار گرفته و با اختصاص اعتبار اجرا می‌شود.

سرپرست امور برق اردستان از موافقت مدیر عامل شرکت توانیر با تحویل یک دستگاه چرتقیل ۱۰ تنی به این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: دستور تامین نیروی انسانی این اداره نیز مورد موافقت قرار گرفته است.

در این دیدار که با حضور تعدادی از مدیران اداره‌ها برگزار شد، هریک از مسوولان به درخواست های مردم رسیدگی کردند و پاسخگوی پرسش‌های مردم بودند.

جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x