اجتماعی تهران چندر رسانه فرهنگ و هنر

نشست خبری عباس صیادی با خبرنگاراحوال نیوز

نخستین نشست باعباس صیادی تهیه کننده وکارگردان وپژوهشگر آموزش بازیگری فیلم و صاحب سبک آموزش بازیگری فیلم در جهان باحضور شیواانصاری درپلاتو آیین برگزارشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش شیواانصاری این نشست یک دیداردوستانه با عباس صیادی بود.درابتدای نشست شاگردان استاد استقبال خوبی ازخبرنگاراحوال نیوز کردند. شاگردان بااینکه در سنین متفاوتی بودند بازیگران کوچکتردرباره خبرنگاری سوالاتی داشتند که با صبوری پاسخ گرفتند.شاگردان استاد برخوردهای مهربان وزیبایی باخبرنگاراحوال نیوز داشتند.انقدر کلاس تمرین آرام وپربار بودکه متوجه نشدیم که چه وقت زمان گذشت. مطالب آموزنده ای که روانشناسی شده و کارشناسی شده و دقیق با درایت آموزنده وقابل فهم برای همه سنین را شاگردان استاد یادگرفتند.استادعباس صیادی تهیه کننده، کارگردان و پژوهشگرآموزش بازیگری فیلم؛ در رشته آموزش بازیگری فیلم در مدت حدود ۲۲ سال تحقیق و پژوهش بعد از ۸۶ سال سبک جدیدی ابداع نموده اند به طور مثال اولین الگوریتم حرکتی والگوریتم نگاه در بازیگری و یا اثباط چهارمین مکتب پیدایش تئاتردر جهان ویا اثباط اولین شروع فردی آموزش بازیگری در جهان ، و یا تاریخ زمانی بازیگری انسان ، تمرین بیان با پرده خانی ونقالی ، و یا حدود۱۳۰ تمرکز در بازیگری فیلم ودهها اولین در جهان در رشته آموزش بازیگری فیلم که برای ثبت سبک و برای چگونگی ثبت سبک از هیچ تلاشی فرو گزار نکردند از مجلس « هیئت رئیسه مجلس ، کمیسیونهای آموزش ، فرهنگی و سازمان پژوهشهای مجلس و… از معاون اول آقای رئیسی آ قای مخبر طی نامه ای به وزارت ارشاد معرفی نموده اند و … بخشهای مختلف وزارت ارشاد و خود وزیر صحبتهایی شد. اما … رئیس صدا وسیما قرار دیدار بعد سه هفته بعد از اختتامیه جشنواره عمار وتا بحال نزدیک پنج ماه گذشته و… در عالم پژوهش هم هزینه ای داده نمیشود و پژوهشگر از جیب باید خرج کند. ایشان پیشنهادهایی از چند کشور عربی و اروپایی دارند برای ثبت سبک در آن کشورها ولی ایشان به هیچ وجح یک ریگ ایران را به کشورهای دیگر نمیدهند وبا تما م کارشکنیها وناملایمتیها با امید تلاش بسیار میکنند که این سبک به اسم ایران ودر ایران به ثبت برسانند. اما متاسفانه … چون این سبک برای اولین بار در کشور میباشد راهکار جامعی وجود ندارد وتا آنجایی که من اطلاع دارم در بخش فرهنگی بسیاری افراد همچون ایشان از ایران رفته اند ویا دیگر از پیگیری خسته شدند بخاطر به نتیجه نرسیدن در پروسه اداری ونداشتن دقدقه مند در رابطه با این موضوعات .

دراین دیدار از گروه خبرنگاران کشوری صحبت شد ومسائل روز تهران وکشور. درمورد گروه خبرنگاران عباس صیادی گفت:این گروه بهترین گروهی هست که حرف ها پی گیری ورسیدگی می شود.دراین دیدار :شاگردان هرکدام خودشان رامعرفی کردند جالب این بود که یک جامعه کوچک را میتوانستیم آنجا ببینیم از مسیحی ، سنی وشیعه ، شاگردان حضوری ایرانی، افغانستانی وارمنستانی وشاگردانی هم از کشورهای دیگر جهان مانند روسیه ، بلاروس ، اوکراین ، ترکیه ، برزیل، پرتقال، فرانسه و… به صورت تصویری در تمرینات شرکت مینمایند.بعدازجلسه به اتفاق استاد وشاگردان به پارک لاله رفتیم. درپارک هم آموزش های عملی را استاد ارائه دادند.مانند تاریخچه روحوضی در کشوربا نشان دادن حوض پارک لاله وچگونگی استفاده از استیج در فیلمهاو… وشاگردان الحق که خیلی زیبا صحنه های کوتاه رادرقالب اتود نمایشی ارائه دادندکه استاد بر اساس خصوصیات فردی در غالب جمعی ایرادهایشان را میگرفت به طوری که مقایسه ای نباشد.دراین دیدارشیوا انصاری گفت : شخصا به عنوان خبرنگار احوال نیوز ازاین دیدارراضی هستم چون موفقیت دوستان رودیدم واین برام باارزش است.

عباس صیادی تهیه کننده وکارگردان

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x