جشنواره ایده‌های فناورانه در قم برگزار می‌شود

جشنواره ایده‌های فناورانه در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دبیر اجرایی جشنواره ایده‌های فناورانه اعلام کرد: این جشنواره با موضوع رشته‌های مربوط به فنی مهندسی ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان قم از ۳ خردادماه تا ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

حمید زارع عصر امروز در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران که در سالن شهید مطهری دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران (پردیس قم) برگزار شد، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: همه‌ دستگاه‌های اجرایی، آموزشی و پژوهشی مأموریت پیدا کردند که در جهت تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اقداماتی را انجام دهند.
وی افزود: دانشگاه‌ها نیز با توجه به ماهیت علم‌آموزی خود، وظیفه سنگینی دارند؛ ما موظف هستیم که زمینه را برای رونق تولید دانش‌بنیان در کشور فراهم کنیم.
رییس دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشگاه‌های فعلی، دانشگاه‌های نسل پنجم شمرده می‌شوند، عنوان کرد: یکی از کارهایی که در دانشگاه نسل پنجمی باید صورت بگیرد، امیدآفرینی و ایجاد انگیزه است؛ ما نباید اجازه دهیم که جوانان این سرزمین دچار یأس و ناامیدی شوند و خدای ناکرده بخواهند جلای وطن کنند.
وی بیان کرد: بخشی از جشنواره ایده‌های فناورانه تبیین‌گر ظرفیت‌های موجود دانش‌بنیان است؛ بخشی دیگر از این جشنواره جهت نمایش شرکت‌های فعال دانش‌بنیان است تا دانشجویان و نسل جوان بتوانند از آنها ایده و انگیزه بگیرند.
زارع ادامه داد: یکی از اقداماتی که در این جشنواره انجام خواهد شد، جذب شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایش تولیدات و خدمات‌شان را به صورت یک نمایشگاه بزرگ است که می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال و کارآفرینی شود.
علی اقبالی دبیر اجرایی جشنواره ایده‌های فناورانه نیز در ادامه گفت: اهداف این جشنواره تحقق بخشیدن به شعار سال، اعتلای نقش دانشگاه در جذب نخبگان و صاحبان ایده‌های کارآفرینی، ترویج فرهنگ ایده‌پردازی در جامعه و خصوصاً بین دانشجویان، اعتلای خودباوری علمی در بستر خلاقیت و ایده‌پردازی است.


وی اضافه کرد: ایجاد شور و نشاط و طراوت علمی پژوهشی بین دانشجویان، گسترش فرهنگ خلاقیت و نوآوری دانشجویان و زیست بوم انجمن علمی دانشگاه‌ها، افزایش مشارکت کارگروهی و داوطلبانه دانشجویان، زمینه‌سازی بروز ابتکار و نوآوری دانشجویان در قالب تشکیل واحد‌های فناروی و هسته‌های علمی و توسعه کارآفرینی نیز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
اقبالی اعلام کرد: سه‌شنبه ۳خردادماه ۱۴۰۱ مراسم افتتاحیه جشنواره ایده‌های فناورانه در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار می‌شود که در این مراسم وبگاهی جهت ارسال آثار دانشجویان به جشنواره معرفی خواهد شد.
وی با بیان اینکه موضوع این جشنواره رشته‌های مربوط به فنی مهندسی است، ابراز کرد: علاقمندان به شرکت در جشنواره، می‌توانند از ۳ خردادماه تا ۳۱ شهریورماه سال جاری آثار خود را به سایت دبیرخانه جشنواره ایده‌های فناورانه ارسال کنند.
دبیر اجرایی جشنواره ایده‌های فناورانه ادامه داد: از هشتم تا سیزدهم آبان ماه ۱۴۰۱، نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌های فناورانه در دانشکدگان فارابی برپا خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره، ۱۳ آبان سال جاری همزمان با روز مبارزه با استکبار جهانی در این دانشکدگان برگزار می‌شود.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x