آمریکا برای حفاظت از قاتلان شهید سلیمانی ماهانه بیش از دو میلیون دلار هزینه می‌کند

آمریکا برای حفاظت از قاتلان شهید سلیمانی ماهانه بیش از دو میلیون دلار هزینه می‌کند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سناتور جمهوری‌خواه به نقل از بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: دولت ایالات‌متحده برای تأمین حفاظت جانی مایک پمپئو و دیگر مقامات پیشین آمریکا در برابر تهدیدهای ایران، ماهانه بیش از دو میلیون دلار هزینه می‌کند.

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در اظهاراتی مدعی شد، آنچه که به نظر می‌آید مذاکرات هسته‌ای وین را «به‌صورت موقت» متوقف کرده باشد، خواسته‌های زیاده‌خواهانه در ایران است.
به گزارش العربیه، وی به «جروزالم‌پست» گفت: «گمان می‌کنم دولت بایدن شدیداً به دنبال دستیابی به توافق است. آنها متأسفانه در این زمینه نشان داده‌اند که مایل به واگذاری تقریباً همه‌چیز هستند. حتی اگر [توافق نهایی] امنیت اسرائیل و آمریکا را به خطر بیندازد.»
این سناتور جمهوری‌خواه با اشاره به طرح پیشنهادی خود برای حفظ تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران که چندی پیش به مجلس سنا ارائه داده بود گفت: «با رأی دادن به طرح من، که بر حفظ تحریم‌ها [علیه سپاه پاسداران] اصرار می‌کرد، به یک پیروزی قاطع و با مشارکت هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات دست پیدا کردیم. امیدوارم که این مسئله مذاکرات را متوقف کند.»
او در ادامه افزود، روسیه و ایران به‌عنوان دشمنان آمریکا، در کنار همدیگر پشت میز مذاکرات وین نشسته‌اند و «توافقی را مورد بحث قرار می‌دهند که به آمریکا و اسرائیل ضربه خواهد زد.»
سناتور ایالت تگزاس در اظهارات خود به جلسه چند هفته گذشته اعضای کمیته روابط خارجی سنا با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور اشاره کرد و گفت، بلینکن تأیید کرده است که دولت برای تأمین حفاظت جانی مایک پمپئو و دیگر مقامات پیشین آمریکا در برابر تهدیدهای ایران، ماهانه بیش از دو میلیون دلار هزینه می‌کند.
به گفته کروز، او در این جلسه از بلینکن پرسیده است، «آیا هیئت مذاکره‌کننده آمریکا در وین، از مقامات ایرانی خواسته‌اند تا اقدامات خود را برای ترور مقامات پیشین آمریکایی متوقف کنند اما هیئت ایرانی به آنها پاسخ منفی داده است؟»
به گفته این سناتور جمهوری‌خواه، بلینکن این موضوع را انکار نکرد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x