فرماندار شهرستان کوهپایه: بدون حضور کارشناسان کشاورزی مباحث دانش بنیان در بخش کشاورزی محقق نخواهد شد

فرماندار شهرستان کوهپایه: بدون حضور کارشناسان کشاورزی مباحث دانش بنیان در بخش کشاورزی محقق نخواهد شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

جلسه هم‌اندیشی به منظور بررسی ظرفیت‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کوهپایه روز پنج‌شنبه مورخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور رییس، نایب رییس، مدیران سازمان، فرماندار کوهپایه و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهپایه در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مهندس تقی‌پور به معرفی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و وظایف و اختیارات آن پرداخت و اظهار داشت هدف این سازمان ارتقای سطح دانش در بخش کشاورزی کشور با استفاده از تخصص کارشناسان متخصص دارای پروانه اشتغال می‌باشد و باید با احصای ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی و منابع طبیعی در شهرستان‌ها و دهستان‌های مختلف این دانش‌آموختگان را به بهترین مسیر برای اشاعه دانش در کانون‌های تولید محصولات کشاورزی هدایت کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان افزود به عنوان مثال توسعه کشت گیاهان دارویی سازگار با اقلیم خشک، سال گذشته در شهرستان کوهپایه بسیار موفق بوده است و این‌گونه فعالیت‌ها و فعالیت‌هایی همچون راه‌اندازی واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این منطقه می‌تواند متناسب با ظرفیت‌ها و شرایط این شهرستان موجب ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در منطقه باشد.

تقی‌پور بیان کرد با آمایش سرزمین می‌توان با کمک کارشناسان خبره دارای پروانه اشتغال الویت‌های منطقه را شناسایی کرد و به تبع آن شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی را برای فعالیت در آن مناطق معرفی کرد.

مهندس اصغر هدایت سرپرست فرمانداری کوهپایه نیز در این جلسه بیان کرد استان اصفهان به واسطه وجود متخصصان خبره جایگاه ویژه‌ای در توسعه کشاورزی پایدار دارد.

ایشان افزود ورود به حوزه پر مشغله اداری دریافت مجوزهای کسب و کار، پروسه سنگین و زمان‌بری است و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به خوبی فرایند صدور مجوزهای تولید در بخش کشاورزی را تسهیل و کوتاه کرده است.

هدایت ادامه داد شهرستان کوهپایه دارای اقلیم بی‌نظیری است و در یک زمان می‌توان چهار فصل را در مناطق مختلف این شهرستان احساس کرد و با شرایط متنوع آب و هوایی استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد و این ویژگی باعث شده با وجودی که این منطقه از رودخانه زاینده‌رود بی‌نصیب است کشاورزان آن بتوانند با مدیریت منابع آب و بدون وابستگی به رودخانه و با وجود حدود ۳۸۰ رشته قنات به فعالیت‌های متنوع کشاورزی از جمله کشت گیاهان دارویی و پرورش دام و طیور بپردازند.

سرپرست فرمانداری شهرستان کوهپایه لزوم افزایش ضریب اشتغال در بخش کشاورزی این شهرستان را ضروری دانست و تاکید کرد بدون حضور کارشناسان کشاورزی مباحث دانش‌بنیان در بخش کشاورزی محقق نخواهد شد.

در این جلسه بر حمایت از مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی و دعوت از مدیران این مراکز در جلسات کارگروه تخصصی و مرتبط با فعالیت‌های کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کوهپایه تاکید شد که با استقبال و قول مساعد فرماندار برای تحقق این امر مواجه شد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x