بازدید سرزده فرماندار و اعضای شورای تامین اردستان از کشتارگاه اردستان زواره

کشتارگاه دام اردستان و زواره از نظر بهداشتی در وضعیت نابسامانی قرار دارد و قرار است که مشکلات اساسی و اولیه آن تا دو هفته آینده رفع شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز
کشتارگاه مشترک دام اردستان و زواره تنها کشتارگاه این شهرستان است که از ساخت آن هم سال های زیادی می گذرد و اکنون با مشکلات بسیاری روبه رو است که عدم رسیدگی به وضعیت آن به منزله یک تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت مردم است.
فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان اردستان صبح شنبه به صورت سرزده از کشتارگاه دام اردستان و زواره بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفتند.
رئیس دادگاه عمومی بخش زواره در این بازدید گفت:چند ماه پیش در جلسه ای که با شورا و شهردار اردستان و زواره داشتیم در خصوص مسائل و مشکلات این کشتارگاه،تعهداتی به هر دو شهردار داده شد که انجام دهند.
محمد حسین عزیزی افزود:رسیدگی به وضعیت کشتارگاه از نظر مسائل بهداشتی وظیفه ذاتی هر دو شهردار است و باید وظایف خود را انجام دهند که در غیر اینصورت با گزارشی که شبکه بهداشت و دامپزشکی می دهند به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شده و کار وارد مرحله قضایی خواهد شد.
وی ادامه داد:مردم از ما انتظار دارند که این مسائل و مشکلات را حل کنیم و این کشتارگاه با این وضعیت در شأن مردم اردستان و زواره نیست.
مصطفی ایران‌دوست در ادامه اظهار کرد:با توجه به اهمیت بحث بهداشت اجتماعی و سلامت مردم،دو ماه قبل از سال جدید در مصوبه شورای اردستان با وجود اعتبارات محدود و کم شهرداری اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان برای کشتارگاه در نظرگرفته شد.
شهردار اردستان تصریح کرد:قبل از سال جدید ۱۴۰ میلیون تومان هزینه توسط شهرداری اردستان پرداخت شد و ۵۰ درصد مسائل کشتارگاه اعم از سرامیک کف،آهن آلات،تعویض بالابر،چاه دفن و غیره انجام شد.
وی یادآور شد:۳۵۰ میلیون تومان هزینه اتاق پیش‌سرد بود که از قبل آماده شده بود اما تنها مشکل آن بحث تنظیم برودت دما است که در این رابطه با پیمانکار مربوطه صحبت کردیم که نهایت تا یک الی دو هفته آینده حل خواهد شد.
ایران‌دوست تاکید کرد:آن چیزی که حداقل باید انجام شود حدود دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این مقدار هزینه در توان شهرداری اردستان نیست و اگر امکان دارد این هزینه از منابع دیگر همچون خیرین تامین شود.
سید محمد هادی احمدی طباء ‌در پایان این بازدید گفت:مقرر شد شهرداری اردستان با اولویت بندی از مسائل کشتارگاه که دامپزشکی اعلام می کند اقدامات لازم را انجام دهد که ما در مرحله اول گوشت سالم به دست مردم شهرستان برسانیم.
فرماندار اردستان خاطرنشان کرد:در مرحله دوم برنامه ریزی های بهداشتی،مباحث مربوط به ساخت و تعمیر و یا هر چه که اولویت‌بندی بهداشتی شهرستان باشد ، انجام خواهد شد.
وی بیان کرد:بحث اتاق پیش‌سرد کشتارگاه از جمله اولویت های شبکه بهداشتی است که باید تا شانزدهم خرداد ماه مشکل آن حل شود.

جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x