اوّلین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال ۱۴۰۱ برگزار شد

اوّلین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال ۱۴۰۱ برگزار شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در اوّلین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال ۱۴۰۱ خاطر نشان ساخت: تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی دغدغه مقام معظّم رهبری (مدظله العالی) می باشد و مدیران و مسئولان نظام نباید با توجیه کمبودها و مشکلات پیش رو نسبت به انجام وظایف خود بی توجهی و سستی نمایند.
این مقام قضایی با بیان اینکه نفس کار مدیران دستگاه ها اگر خدایی باشد در حوزه اقدام و عمل رضایت خدا و رفاه حال بنده خدا نیز محقق می شود، اظهار کرد: پذیرفتن کاستی های موجود و عدم تلاش جهت برون رفت از کوران مشکلات نه تنها سبب نا امیدی امّت اسلامی می شود بلکه باعث نارضایتی عمومی و افزایش آسیب ها و بحران های پیشین می شود.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان، افزود: تغییر شرایط و کمبودهای جامعه و تعالی یک تمدّن و مدنّیت به دست مدیرانی اتفاق می افتد که در میدان حضور دارند و با خلاقیت، مدیریت، شور اجتماعی، مشورت با صاحب نظران و حضور مؤثر خود، زمینه رشد، عزّت و رضایتمندی عمومی را فراهم می سازند.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری، برخی مشکلات کشور را ناشی از رخوت و رکود مدیرانی دانست که در دوران مدیریت خود توجیه کنندگان قابلی هستند امّا در صحنه جامعه و هدایت سکان عرصه خدمت بی تفاوت به بعضی امور می باشند.
این مقام مسئول با ابراز ناراحتی از وضعیت زنان معتاد متجاهر در شهر فرهنگ و اصالت اصفهان و نبود مرکز ماده ۱۶ ویژه پذیرش این زنان، خاطر نشان ساخت: مسئولان این حوزه باید از وضعیت و کیفیت زندگی همچنین جرائم و آسیب های اجتماعی پیش روی این زنان آگاه باشند و دغدغه ارائه راه حل برای حل و کنترل این آسیب اجتماعی تمام شبانه روز این افراد را مشغول نماید تا هرچه سریع تر بدون این درنگ چند ساله برای ایجاد کمپ زنان تلاش کنند.
رئیس کل دادگستری استان ضمن تشکر از زحمات مدیران دغدغه مند اذعان نمود: مدیران و مسئولان، خط مقدّم پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی هستند؛ به همین منظور تمام تلاش خود را به کار گیرند تا این ظرفیت محدود پذیرش معتاد متجاهر با توجه به آمار وضعیت موجود همخوانی داشته باشد چرا که بی توجهی به تجاهر و تکدی گری نه تنها شایسته کرامت انسانی نیست بلکه وصله ناجوری بر قامت شهر می باشد.


حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری به مقام دادستانی و معاونین مربوطه تأکید و تصریح کرد: ترک فعل مدیران باید گزارش شود تا شایستگی افراد دغدغه مند مشخص گردد.
این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: ایستادگی، حرکت، عدم توقف، عدم تسلیم در مقابل مشکلات و آسیب ها در کنار ارائه راهکار و حضور در میدان همیشه راهکار برون رفت از دل مشکلات بوده است.

نازیلا انصاری پور

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x