ضرورت توجه به مسئله جوانی جمعیت

امام جمعه اردستان با اشاره به کاهش نرخ باروری،گفت‌:لازم ترین کار این است که به مسئله جوانی جمعیت پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز حجت السلام حسن دهشیری در خطبه های نمازجمعه این هفته اردستان،اظهار داشت:امروز روز ملی جمعیت نامگذاری شده و مقام معظم رهبری چند سالی است که زنگ خطر کاهش باروری و زاد و ولد را به صدا در آورده است،همچنین مرتب هشدار می دهند که کشور رو به سالمندی می رود.
وی افزود:آمار ها نشان می دهد که در دنیا ۳۲ درصد و در ایران ۷۰ درصد کاهش نرخ باروری داریم و ایران به سرعت در حال پیشروی در این موضوع و سالمند شدن است.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد:می گویند اگر بین ۷ تا ۱۴ درصد مردم بیش از ۶۰ سال داشته باشند جامعه وارد سالمندی شده،از ۱۴ تا ۲۱ درصد مرحله دوم سالمندی و از ۲۱ درصد به بالا مرحله سوم سالمندی است که الان ایران دچار این مسئله است.


دهشیری تصریح کرد‌:نرخ باروری و زاد و ولد به حدود یک درصد کاهش داشته است و این یعنی اینکه هر خانواده ای یک فرزند به دنیا می آورند و اگر وضعیت اینگونه باشد جامعه رو به سالمندی می رود.


وی ادامه داد:تک فرزندی هم که اکنون مد شده موجب می شود در آینده یک خانم و آقا سالمند نیازمند مراقبت هستند و آیا می تواند تک فرزند خانواده کار و زندگی خود را رها کرده و از آنها مراقبت کند،بنابراین به سالمندان تحویل می دهد و علاوه بر همه این مسائل،نیروی کار نخواهیم داشت و نیروی انتظامی و نظامی کشور رو به افول می رود.
امام جمعه اردستان تاکید کرد:به تعبیر رهبر انقلاب لازم ترین کار این است که به مسئله جوانی جمعیت پرداخته شود و امید می رود زوج های جوان با تشویق هایی که در نظرگرفته شده و توکل بر خدا این خلاء را جبران کنند و ما شاهد جامعه جوان باشیم.


دهشیری با اشاره به یکم خرداد و سالروز آغاز محاصره اقتصادی در سال ۵۹،گفت:اورپا و آمریکا این برنامه ظالمانه را اجرا کردند و اخیرا مشاور ترامپ نیز گفته بود که من بعد از ۴۱ سال فهمیده ام که ایران برنده جنگ با آمریکاست اما در عین حال سختی هایی را بر ملت ما تحمیل کردند.
وی یادآور شد:چاره کار مبارزه با این سختی ها امروز به عنوان صرفه جویی و بهینه مصرف کردن است و ما باید درست مصرف کرده و از اسراف دوری کنیم اگر این عوامل به درستی مدیریت شود جامعه ما به کمبود دچار نخواهد شد.

امام جمعه اردستان با اشاره به سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر،بیان کرد:خرمشهر از بین رفته بود و جزو نقشه دشمن و استان نوزدهم آنها شده بود اما بعد از ۵۷۶ روز اسارت با جانفشانی نیروهای ارزشمند ایرانی پس گرفته شد و داغی بزرگ بر دل دشمنان گذاشت.

جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x