آینه عبرت : درسرهای فرزند ته تقاری

آینه عبرت : درسرهای فرزند ته تقاری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مردی با مراجعه به واحد مشاوره و مددکاری یکی از کلانتری های شهر اصفهان مشکل خود را اینگونه مطرح کرد:سعید فرزند سوم و آخر ما است واز ابتدای تولد هر چیزی می خواسته برای او تهیه و او را همیشه در بهترین مدارس ثبت نام کردیم وبهترین تفریحات را برایش مهیا ساختیم.
چند روز پیش پسر بزرگم که ۷سال از سعیدبزرگتر است به ما گفت که فکر کنم سعید معتاد شده، ما این حرف او را جدی نگرفتیم و مادرش هم از او خواست که دیگر از این حرف ها تکرار نکند، اما پسرم به اتاق سعید رفت وبسته ایی را که پیدا کرده بود به ما نشان داد. من وهمسرم خیلی شوکه شده بودیم وباورمان نمی شد چون سعید در زندگیش هیچ کمبودی نداشت که بخواهد به سمت مواد برود.
با یکی از دوستانم که پزشک بود تماس گرفتم واز او کمک خواستم او هم آشنایی که در مرکز ترک اعتیاد داشت را به من معرفی کرد تا برای این که تشخیص داده شود سعید چه موادی مصرف می کند به او نشان دهیم.آن شخص بعد از دیدن بسته به ما گفت این ماده ی اعتیاد آور گُل است.
بعد از رسیدن به خانه بسته را به سعید نشان دادم و گفتم که ما می دانیم تو از این مواد استفاده می کنی در ابتدا انکار کرد اما من با جدیت تمام با او صحبت کردم واز او خواستم واقعیت را به ما بگوید تا اینکه بالاخره لب باز کرد و گفت یک سال است که گُل مصرف می کند ودوستانش گفته اند اصلا اعتیاد آور نیست و برای تمرکز و تقویت حافظه بسیار مفید است .
بعد از شنیدن حرف های این پدر از پسرش خواسته شد تا به اتاق مشاوره بیاید ودر مورد مشکلش توضیح دهد:سعید ابتدا گفت:پدرم همیشه به فکر کار کردن است وهیچ وقت در خانه نیست. فکر می کند تنها پول است که می تواند ما را خوشبخت کند.همیشه از من انتظار داشته شاگرد اول کلاس باشم وبرای پیشرفتم مرا در کلاس های مختلف ثبت نام می کرد. از دو سال پیش من مرتب به کلاس های کنکور رفته ام وپدرم گفته باید در یکی از شاخه های پزشکی قبول شوم، خوب فشار زیادی روی من بود تا اینکه در یکی از کلاس های کنکور با میلاد آشنا شدم.
او به من گفت اگر گُل را مصرف کنی می توانی علاوه بر آرامش، تمرکز قوی روی درست داشته باشی. بعد از چند بار استفاده احساس خوشایندی داشتم واز این که فضای جدیدی را تجربه می کردم خوشحال بودم.
پسر که از کارش اصلاً پشیمان نبود گفت: من معتاد نیستم، پدرم بی جهت نگران است چون من گُل را برای تقویت حافظه و تفننی مصرف می کنم .پدر ومادر من هم زیاد در این مسائل سخت گیری می کنند این روزها خیلی از جوان آن را مصرف می کنند.
نظرکارشناس:
مرضیه نوروزی، کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان در این باره گفت: در سن نوجوانی، افراد دچار بحران هویت می شوند و عمده ترین تکلیف یک نوجوان حل بحران هویت در برابر سردرگمی نقش است و در این راه، عده ی فراوانی، دچار هویت پیش رس می شوند. وی افزود: افراد دچار هویت پیش رس نسبت به اهداف خاصی که دیگران مثل همسالان از قبل تدارک دیده اند حس تعهد پیدا می کنند و به سمت گروه همسالان خود سوق می یابند و خود را تابع علایق و سلیقه ی جمع آن خود میکنند.
نوروزی بیان داشت: این حس تعهد به گونه ای است که معیار درست و غلط را در هر موردی بر پایه نظرات دوستان خود می دانند و این الگو برداری در بحث اعتیاد می تواند بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x