برگزاری دهمین کمیسیون حقوقی ماده ۴۲ استاندارد اصفهان با بررسی ۱۴ پرونده

برگزاری دهمین کمیسیون حقوقی ماده ۴۲ استاندارد اصفهان با بررسی ۱۴ پرونده

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دهمین کمیسیون حقوقی ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و دومین جلسه در سال جاری مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه با حضور مدیرکل استاندارد استان ، معاون دادستان اصفهان، نماینده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان و… در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد اصفهان برگزار گردید.

لیلا امین الرعایا دبیر کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد اصفهان با اعلام این خبر افزود : در این جلسه مجموعا ۱۴ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی متخلف مطرح شد.

رئیس اداره حقوقی استاندارد اصفهان تصریح کرد:
در این کمیسیون ۳ پرونده مربوط به مصالح ساختمانی، ۵ پرونده لوله و اتصالات، ۴ پرونده فراورده های غذایی، ۱ پرونده فیلتر خودرو و ۱ پرونده باتری خودرو مربوط به واحدهای تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد و دارای مغایریت و عدم انطباق کاربردی و بحرانی مورد رسیدگی قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۴۲ گفت:
در این جلسه متخلفین بر اساس بند ۱۰ شیوه نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون، به تذکر و صدور قرار ، اخطار و اخذ تعهد و جزای نقدی از پنجاه میلیون تا پانصد ملیون ریال محکوم گردیدند.

گفتنی است کمیسیون ماده ۴۲ با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می دهد. و در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده های توقیفی، امحاء کالا، و تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی، می باشد.

https://isfahan.isiri.gov.ir/portal/home/?NEWS/108687/770531/896496/
مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x