به عنوان اولین شهر در کشور اصفهان به شبکه شهرهای پایدار جهان می‌پیوندد

به عنوان اولین شهر در کشور اصفهان به شبکه شهرهای پایدار جهان می‌پیوندد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری اصفهان از امضای تفاهم‌نامه «شهر هوشمند پایدار اصفهان» و پیوستن اصفهان به‌عنوان اولین شهر کشور به شبکه شهرهای پایدار جهان خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، «فریاد پرهیز» با اعلام این خبر گفت: طی عقد تفاهم‌نامه‌ای، اصفهان به‌عنوان اولین شهر کشور در زمینه «شهر پایدار هوشمند» به شبکه شهرهای پایدار جهان می‌پیوندد که این تفاهم‌نامه امروز (دوشنبه) در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اصفهان امضا خواهد شد.
او افزود: «جایزه جهانی انرژی» توسط بنیاد جهانی انرژی هر ساله با حضور ۱۸۶ کشور برگزار می‌شود که بیست‌ودومین دوره این جایزه به میزبانی ایران در جزیره کیش برگزار شد.
او با بیان اینکه جایزه جهانی انرژی از سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز شده است و در بیست‌ودومین دوره آن، منتخبان حوزه انرژی در هفت بخش همچون ساختمان پایدار، زمین و هوا مشخص شدند، ادامه داد: در این مراسم معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان حضور یافت و در خصوص تفاهم‌نامه «شهر هوشمند پایدار اصفهان» با دبیرکل شهرهای پایدار جهان و رئیس بنیاد جهانی انرژی به گفت‌وگو پرداخت.
رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری اصفهان و بنیاد جهانی انرژی، با حضور رئیس این بنیاد و دبیرکل شهرهای پایدار جهان، مدیران ارشد استانی و شهری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، این کلان‌شهر به‌عنوان نخستین شهر کشور در زمینه «شهر پایدار هوشمند» به شبکه شهرهای پایدار جهان می‌پیوندد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x