اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه حوادث دسته‌بندی نشده مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

خالی کردن حساب بانکی به بهانه ارسال جایزه

خالی کردن حساب بانکی به بهانه ارسال جایزه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که از طریق تماس واتس آپی با یکی از شهروندان وی را برنده مسابقه یکی از برنامه های صدا وسیما معرفی و به بهانه ارسال جایزه او را به لینکی هدایت و از این طریق حساب بانکی او را خالی کرده بود خبر داد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس در پیام رسان واتس آپ با وی تماس گرفته و پس از جلب اعتماد و ارسال لینک درگاه جعلی مبلغ ۷۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت کرده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
وی افزود: پس از برقراری تماس در پیام رسان واتس آپ، فرد مورد نظر خود را روابط عمومی صدا و سیما و شاکی را برنده مسابقه معرفی کرده که به بهانه پرداخت هزینه ارسال جایزه، با ورود شاکی به درگاه پرداخت جعلی از طریق لینک معرفی شده تمامی موجودی حساب وی برداشت شده است.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان درباره چگونگی شناسایی فرد کلاهبردار بیان کرد: در بررسی های اولیه مشخص می شود درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده درگاهی جعلی بوده که به وسیله آن اطلاعات و موجودی حساب بانکی به سرقت رفته است، این در حالی بوده که در نهایت کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.
این مقام انتظامی در هشداری به کاربران فضای مجازی خاطرنشان کرد: افراد سود جو اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغوا کننده می کنند و از کاربران فضای مجازی درخواست دارند برای دریافت کالا یا خدمات با پرداخت مبالغ اندک به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده اند مراجعه کنند که در واقع کاربر را به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آن ها می کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x