دستگیری زنی که از کاربران اینستاگرام کلاهبرداری می کرد

دستگیری زنی که از کاربران اینستاگرام کلاهبرداری می کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری زنی که با وعده ازدواج از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام کلاهبرداری می کرد در عملیات مأموران پلیس فتا این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ”غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام جزئیات بیشتر این خبر بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده ، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با زنی آشنا شده که با وعده ازدواج از او درخواست پول کرد و وی هم مبلغ ۴۲ میلیون ریال به حسابش واریز می کند اما پس از واریز وجه فرد مذکور دیگر پاسخ تماس هایش نداده است.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر عنوان داشت: مأموران پلیس فتا با رصد هوشمندانه خود و جستجوهای تخصصی در فضای مجازی سرانجام این زن کلاهبردار را شناسائی و با دستور مرجع قضائی نست به دستگیری وی اقدام کردند.
سرهنگ براتی در خاتمه خاطر نشان کرد: یکی از ترفندهای کلاهبرداری‌ اینترنتی این است که مجرمان، طعمه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی و چت‌روم‌ها شکار می‌کنن و با دادن وعده‌هایی مانند ازدواج، اطلاعات شخصی کاربران را به دست آورده و با تهدید از طعمه‌های خود اخاذی می‌کنند. پس به راحتی به افراد غریبه اعتماد نکرده و در ورود به این فضا بی مهابا عمل نکنید و در گفتگوهای اینترنتی با افرادی که آنها را نمی شناسید ارتباط برقرار نکنید.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x