مجتبی سعید‌زاده کارگردان سینما و تلویزیون: کارگردانی در کشور سلیقه‌ای است

مجتبی سعید‌زاده کارگردان سینما و تلویزیون: کارگردانی در کشور سلیقه‌ای است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مجتبی سعید‌زاده کارگردان سینما و تلویزیون: کارگردانی در کشور سلیقه‌ای است/ بازیگرها برای هر نقشی ساخته نشد‌اند/ مسعود فراستی تاکنون نتوانسته کارهای فخیم‌زاده را نقد کند/ با حذف نمایش خانگی، سینما مسخره‌بازی می‌شود

مجتبی سعید‌زاده کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون می‌گوید: کارگردانی در کشور سلیقه ای است و هر کارگردانی تفکرات خود را به بازیگر القا می‌کند.

مجتبی سعید زاده در ورک شاپ بازیگری جلوی دوربین در سرای محله ساعی افزود: سلیقه‌ای عمل کردن کارگردان‌ها موجب سردرگمی بازیگران می‌شود.

او همچنین درباره حذف نمایش خانگی و نظارت بر سینما و تولیدات سینمایی توسط ساترا اظهار داشت: با این کار سینمای ما مسخره‌بازی می‌شود.
سعیدزاده همچنین با اشاره به اهمیت قصه در ساخت فیلم گفت: قصه به مثابه پی ساختمان فیلم است و با قصه ضعیف نمی‌شود کار قوی ساخت.
این کارگردان سینما و تلویزیون در عین حال افزود: کارگردان‌های مولف موفق‌ترند و قابل نقد نیستند. مانند مهدی فخیم‌زاده که مسعود فراستی هم نتوانسته تا الان کارهای او را نقد کند.
سعیدزاده در ادامه در خصوص هنروری سینما و تلویزیون اظهار داشت: هیچ اعتقادی به هنروری ندارم. به هیچ قیمتی سراغ هنروری نروید. در شان یک بازیگر نیست که هنرور باشد.
او تاکید کرد: اگر به دنبال بازیگری هستید آن را به جد و حرفه‌ای دنبال کنید. اگر صرفا دنبال این هستید که در ته فیلم نامتان در تیتراژ بباید دردی را دوا نمی‌کند و این نشان می‌دهد که کار خاصی انجام نداده‌اید.
سعیدزاده گفت: بازیگری پس از کار معدن بر اساس آمار یونسکو، سخت‌ترین کار است.
او اضافه کرد: برقراری ارتباط میان بازیگر و مخاطب درام سختی است چرا که قرار است در صحنه که تئاتر از تصویر هم سخت‌تر است در لحظه همراه با حس باید بازی کنید.
این کارگردان گفت: جمله معروفی است که می‌گوید مرگ بازیگر زمانی است که مخاطب حس کند دارید بازی می‌کنید. باید واقعی بازی کنید که مخاطب با بازیگری ارتباط حسی بگیرد.
او خاطرنشان کرد: بازیگر باید کاری کند که مخاطب از تمامی افکار و اتفاق‌های بک راند خود رهایی یافته و با بازیگر ارتباط چشمی ‌و حسی بگیرد.
کارگردان سینما و تلویزیون می‌گوید: بازیگر در رادیو باید به گونه‌ای ایفای نقش کند که مخاطب آن را حس کند اما در تصویر دست شما باز است.
او این را هم اضافه کرد بازیگری که صدایش تناسبی با بازی‌اش ندارد باید حتما روی صدایش کار کند. برای بازیگر مهم است که از صدای واقعی خود در بازی استفاده کند. بازیگر باید کنترل صدای خود را در بازی تحت کنترل داشته باشد.
سعیدزاده گفت: بازیگر هر نقشی را نباید بپذیرد. بازیگران برای هر نقشی ساخته نشده‌اند و به کارگیری بازیگران در هر نقشی و فیلمی خسته کننده است. بازیگر خوبی هم باشید اگر نتوانستید نقشی را بازی کنید از سینما حذف می‌شوید.
او می‌گوید: برخی از بازیگران فقط ماکت هستند. زیبایی که به تنهایی معیار بازی نمی‌تواند باشد.
سعیدزاده اظهار داشت: سینمای امروز به سمت کم کردن دیالوگ و بیشتر کردن بازی است.
او می‌گوید گیرنده و فرستنده بازیگر باید خیلی قوی باشد. بازیگرهای خیلی قوی در سینمای ایران داریم که گیرنده‌های خوبی نیستند.
او افزود: بازیگری که نتواند حس خود را انتقال دهد باخته است. سینما صحنه سه متری و هفت متری به تو نمی‌دهد و باید در یک قاب معین ایفای نقش کند.

علیرضا نیاکان

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x