ضرورت آموزش های ترافیکی به مردم برای کاهش تصادفات رانندگی

ضرورت آموزش های ترافیکی به مردم برای کاهش تصادفات رانندگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه بیشتر تصادفات و ضایعات ناشی از آن، به دلیل خطای عامل انسانی است بر ضرورت آموزش های ترافیکی به مردم به منظور کاهش تصادفات رانندگی تاکید کرد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت:  بررسی های به عمل آمده نشان می‌دهند که بیشتر تصادفات و ضایعات ناشی از آن، به دلیل خطای عامل انسانی بوقوع می‌پیوندد و این اعمال و رفتار ناصحیح از نداشتن تجربه و مهارت کافی و فقدان فرهنگ ترافیکی ناشی می‌شود که در نهایت از رکود آموزش، سرچشمه می‌گیرند.
وی افزود:  در کشورهای پیشرفته، چون وسایل نقلیه بتدریج تکامل پیدا کرده‌اند لذا از همان ابتدا نوعی تعلیم و تربیت برای استفاده از آن وسایل در نظر گرفته شده و تعلیمات مربوط به این رفتار جزء آموزش‌های اجتماعی و اخلاقی آن جوامع به حساب آمده است و این آموزش‌ها همواره تدوام دارند زیرا که ضرورت این آموزش‌ها و استمرار آن برای تمامی اقشار جامعه احساس می‌شود.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: در کشور ما نیز برای پیشگیری از مشکلات اجتماعی ناشی از وجود و استفاده از خودرو، باید رفتار افرادی که از این وسیله استفاده می‌کنند یا با آن مواجه می‌شوند، مورد ارزیابی قرار گیرد و فرهنگ بهره گیری از وسایل نقلیه ارتقا یابد.
این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: بطور کلی باید ذکر کرد که برای جلوگیری از ضایعات و خسارات ناشی از تصادفات رانندگی و زیان‌های عظیم مادی و معنوی و معضلات رفت و آمد، باید بدون از دست دادن فرصتف، اقداماتی قاطع و پیگیر انجام شود که سرلوحه تمامی این اقدامات البته آموزش است.
سرهنگ محمدی عنوان داشت: در حال حاضر وظیفه سنگین و خطیر نهادها و سازمان‌هایی چون آموزش و پرورش، آموزش عالی، صدا وسیما و دیگر رسانه‌های ارتباط جمعی و راهنمایی و رانندگی بطور کامل مشهود و مشخص است و در کوتاه مدت نقش رسانه‌های ارتباط جمعی، بخصوص تلویزیون به لحاظ برد و مقبولیت گسترده آن در جامعه در این زمینه دارای اهمیت و ارزشی بسیار والا و غیر قابل انکار است.
رئیس پلیس راهور استان، صدا و سیما  را بهترین رسانه برای آموزش قوانین و مقررات رانندگی به عموم مردم دانست و گفت:  با توجه به تعداد بیسوادان و کم سوادان و پایین بودن سرانه مطالعه، فراگیر بودن رادیو و تلویزیون، می‌تواند فرصتی استثنایی و کم نظیر، در جهت گسترش برنامه‌های آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی در این رسانه‌ها باشد.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x