کلاهبرداری اینترنتی در قالب “فروش روغن “

کلاهبرداری اینترنتی در قالب “فروش روغن “

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از دستگیری کلاهبردار اینترنتی که در قالب فروش روغن اقدام به کلاهبرداری می کرد، خبر داد.
سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از سایت های تبلیغاتی وی را فریب داده و  از او کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی مدعی بود در سایتی تبلیغاتی با یک آگهی در زمینه “فروش روغن” مواجه شده که در ادامه با فرد مورد نظر تماس برقرار می کند که از وی می خواهد تا  مبلغ ۲۶۳ میلیون ریال به حسابش واریز کند.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر  تصریح کرد: پس از اینکه شاکی مبلغ مذکور را به حساب این فرد واریز می کند فرد آگهی دهنده دیگر به تماس هایش پاسخگو نبوده و هیج کالایی نیز برای این شهروند ارسال نمی شود.
این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس فتا با بررسی های تخصصی در فضای مجازی سرانجام متهم را در یکی از استان های همجوار شناسایی کرده و با هماهنگی های لازم جهت دستگیری وی اقدام کردند.
سرهنگ براتی با بیان اینکه پایین بودن بیش از حد قیمت می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای خرید سریع کالا و یا دریافت بیعانه است گفت: به شهروندان توصیه می کنیم  خرید و فروش ‌کالاهای خود را به صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: همچین اگر قصد خرید اینترنتی دارند اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده بدست آورده و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکردند، از پرداخت وجه خودداری کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x