اجتماعی استان اصفهان اقتصادی تصاویر چندر رسانه سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

دستیار وزیر امور خارجه ایران در دیدار با شهردار : خواستار جذب سرمایه گذار برای توسعه همه جانبه هستیم

دستیار وزیر امور خارجه ایران در دیدار با شهردار : خواستار جذب سرمایه گذار برای توسعه همه جانبه هستیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز شهرداری اصفهان، دستیار وزیر امور خارجه ایران در دیدار خود با شهردار اصفهان بر ضرورت بهره‌مندی کامل از ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و گردشگری اصفهان تاکید کرد و گفت: دستگاه سیاست خارجه آمادگی و تمایل کامل خود را برای برداشتن گام‌هایی جدی در راستای بهره مندی از ظرفیت بالقوه و بر زمین مانده استان اصفهان اعلام می‌کند.

«عبدالله سهرابی» در این دیدار اظهار کرد: دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی رویکردی دارد که بر اساس آن، شرایط را به طور تمام و کمال برای جذب گردشگر و توسعه دیپلماسی فراهم کرده است.

او خطاب به شهردار اصفهان افزود: امروز فرصتی در اختیار شما قرار داده شده تا ظرفیت های پنهان و مغفول اصفهان را آشکار کنید و آن ها را در راستای توسعه این استان به کار ببرید.

سفیر سابق ایران در قطر، مدیران ارشد استان را مسوول ایجاد زیرساخت های رشد و توسعه دانست و تاکید کرد: اصفهان ظرفیت های بالقوه‌ای در بخش‌های مختلف دارد که امید است از آنها استفاده شود. شعار سیاست خارجی دولت سیزدهم نیز بر مبنای «سیاست خارجی متوازن و دیپلماسی فعال» شکل گرفته و در این ۹ ماه بخشی از این اهداف محقق شده است.

او افزود: چنین احساس می شود که با آمدن دولت جدید در میان محافل دیپلماتیک تعامل با ایران در قالب یک بحث جدی مطرح است و در این میان، استان اصفهان باید از ظرفیت بزرگ تاریخی، فرهنگی و گردشگری خود در مسیر معرفی خودش به دنیا استفاده کند.

دستار وزیر امور خارجه ایران پیشنهاد داد: می توانیم جلسه ای در آذرماه مصادف با روز اصفهان با حضور استاندار و یا شهردار اصفهان با وزرا و سفرای کشورهایی همچون چین، روسیه، ونزوئلا و… داشته باشیم و از آنها دعوت کنیم به اصفهان بیایند تا بستری برای معرفی بیشتر برای اصفهان فراهم شود.

او تاکید کرد: دستگاه سیاست خارجه اعلام آمادگی می کند که در راستای بهره مندی از فرصت های بر زمین مانده در اصفهان گام های بلندی بردارد. چراکه اصفهان برای ما بسیار مهم است و خواستار جذب سرمایه گذار و توسعه همه جانبه در این استان هستیم.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x