ازصفر تا صد سخنرانی آقای مخبر ،معاون اول رئیس جمهور

ازصفر تا صد سخنرانی آقای مخبر ،معاون اول رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

خبر_خوب از دولت برای مردم: بیمه رایگان درمانی برای ۳ دهک پایین

✅بیمه درمانی ۵.۴ میلیون نفر فعال می‌شود

◀️مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت: وزارت کار لیست ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را برای دریافت خدمات بیمه درمانی به سازمان بیمه سلامت ارسال کرده است.

🔸افراد دیگری هم که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، با مراجعه به سایت «شهروندی بیمه سلامت» می‌توانند نسبت به درخواست پوشش بیمه‌ای خود اقدام کنند.

◀️اگر براساس استعلام از وزارت رفاه، افراد جزو ۳ دهک پایین جامعه باشند، بیمه سلامت آن‌ها رایگان است.

⭕ معاون اول رئیس‌جمهور در پخش زنده تلویزیونی: برای بودجه سال گذشته ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی درنظر گرفته بودند که همان ماه‌های اول تمام شد و وقتی ما کار را شروع کردیم هیچ‌ منبعی برای یارانه‌دادن نداشتیم

🎙️محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور:
📛زمانی با یک عطسه رئیس‌جمهور آمریکا، شاخص‌های اقتصادی کشور بهم می‌ریخت؛ امروز می‌بینید می‌گویند مذاکره هست یا نیست تغییر آنچنانی در شاخص‌های اقتصاد کشور مشاهده نمی‌شود.

❌زمانی که دولت را تحویل گرفتیم فروش نفت به ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده بود که عمدتا به منابع حاصل شده دسترسی نداشتیم. پول‌های بلوکه شده را نمی‌توانستیم استفاده کنیم. در ذخایر کالاهای اساسی به خط قرمز رسیده بودیم.

✅مشکلات اقتصادی در کمتر از سه ماه حل شد. در بحث کرونا روزانه ۷۵۰ نفر فوتی داشتیم و واکسن هم نمی‌دادند؛ در دولت سیزدهم موفق شدیم با پول خودمان واکسن وارد کنیم. ما از فروش نفت توانستیم ذخایر اساسی را از خط قرمز جدا کنیم.

✅کارشناسان می‌گفتند دلار به بالای ۴۰ هزار تومان می‌رسد؛ با گشایش‌های ارزی ما توانستیم شاخص‌های اقتصادی را به ثبات برسانیم. زمان شروع دولت رشد تورم به بالای ۵۰ درصد رسیده بود که هم اکنون توانسته‌ایم تورم را به ۳۵ درصد برسانیم.

📣معاون اول رئیس‌جمهور: یارانه نان و دارو برای هیچ‌یک از طبقات ثروتمند و فقیر حذف نمی‌شود

✅برای مرغ و روغن و امثال این‌ کالاها به دهک‌های مختلف یارانه مختلف داده می‌شود.

✅مردم اصلا نگران نباشند. قبل از اجرای طرح، پول جبرانی را به حساب مردم واریز می‌کنیم.

📣 یارانه نان و دارو به هیچ‌وجه حذف نمی‌شود

🎙️معاون اول رئیس‎جمهور:
دولت‌های قبلی سینه‌شان را برای مقابله با چالش‌ها سپر نکردند اما آقای رئیسی گفت من آماده‌ام برای اصلاح اساسی اقتصاد کشور از آبرویم هزینه کنم.

برای “نان سنتی”، یارانه‌ای در نظر ‌گرفته شده که طبق مصوبه مجلس باید به صورت کالابرگ‌ الکترونیکی پرداخت شود ‌و برای کالاهای اساسی دیگر نیز مبلغی ماهانه در نظر گرفته شده تا افزایش قیمت‌ها جبران شود.

🔸اقشار با درآمد بالاتر بخشی از هزینه‌ی تأمین این کالاها را پرداخت می‌کنند، اما اقشار نیازمند و کم‌درآمد جامعه به‌طور کامل از این کمک‌هزینه‌ها بهره می‌برند و پولی که به آنها تعلق می‌گیرد، آرامش آنها را تأمین می‌کند.

✳️این کمک‌هزینه‌ها قبل از آزادسازی قیمت‌ها به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. در کنار این تمهیدات برای دهک‌های پایین جامعه سبد سهام نیز در نظر گرفته شده است.

🎙️معاون اول رئیس‎جمهور:
دولت تمهیداتی برای کاهش هزینه مسکن اندیشیده است. این اقدامات نیز موجب افزایش توان اقتصادی خانوارها می‌شود.

🛑یکی از مواردی که تولید نقدینگی می‌کند، استقراض دولت از بانک مرکزی است که همیشه دولت‌ها بدهکار بانک مرکزی بود

✳️نقدینگی باید به سمت سرمایه‌گذاری هدایت شود تا موجب توسعه کشور شود.

◀️دولت مصمم به جهت‌دهی نقدینگی در تولید و جلوگیری از خلق پول توسط بانک‌هاست که قطعاً آثار خوبی برای جامعه خواهد داشت.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x