استان اصفهان اقتصادی بهداشت تصاویر جنوب چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده

دکترفروزان جعفری: تولید ۴۰ محصول آرایشی و بهداشتی از مواد خوراکی در اصفهان

دکترفروزان جعفری: تولید ۴۰ محصول آرایشی و بهداشتی از مواد خوراکی در اصفهان

یک محقق، پژوهشگر در اصفهان گفت: بالغ بر ۴۰ محصول آرایشی وبهداشتی سین بیوتیک(نوعی مکمل غذایی) و فراسودمند با مواد خوراکی در اصفهان تولید که روی ۵۰۰ نفر آزمایشات اولیه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری احوال نیوز، دکترفروزان جعفری،

دکتر فروزان جعفری: دکتری مهندسی صنایع غذائی گرایش تکنولوژی موادغذائی در ارتباط بالغ بر ۴۰ محصول آرایشی وبهداشتی سین بیوتیک(نوعی مکمل غذایی) و فراسودمند با مواد خوراکی در اصفهان تولید که روی ۵۰۰ نفر انجام شده است به خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز اظهار داشت: در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بیش از ۵۰ نوع روغن مرغوب خوراکی بر پایه بادام شیرین ایرانی و کره کاکائو اصل، نارگیل ، انبه، شیا، عسل زنده وحشی و ۵ نوع ژل از جمله ژل رویال ژل آلوئه ورا، ژل حلزون و خاویار و دیگر ترکیباتی از جمله ورق طلا و نقره گرید خوراکی،پودر مروارید، پودر صدف، گلاب ۳ آتیشه مرغوب و غیره بکار میرود که تماما خوراکی هستند.

وی که از مشاورین بهداشت مرکز بهداشت استان نیز است، با بیان اینکه محصولات آرایشی و بهداشتی خوراکی روی پوست ۹۹ درصد زنان و یک درصد آقایان تست شده است، گفت: در تولید هر یک از این محصولات بیش از ۸۰ نوع ماده خوراکی با فرمولاسیون خاص استفاده شده است.

جعفری با اظهار اینکه برای افراد گیاه‌خوار که حافظ حیوانات هستند نیز محصولات صد درصد گیاهی با استفاده از جلبک اسپیرولینا، کره کاکائو، انبه تولید شده است، گفت: ۴ سال گذشته مطالعات و آزمایشات اولیه روی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی خوراکی صورت گرفت که ضمن مراقبت از پوست، حس زیبایی را برای مصرف‌کننده ایجاد کند و موجبات سلامتی هرچه بیشتر افراد را فراهم سازد و از عوارض محصولات شیمیایی و ابزارهای زیبایی در امان دارد.

وی اضافه کرد: از شش ماه گذشته فرمولاسیون تولید محصولات را بدست آوردم که برای تایید بهداشتی واستاندارد آن اقدام شده است.

جعفری با اظهار اینکه محصولات شیمیایی که امروز به یک رویه روتین مبدل شده است و افراد بسیاری برای جوان سازی پوست از روشهای گاه آسیب‌زا و مخرب استفاده میکنند که در بازده بلند مدت اثرات آن نمایان میشود، گفت: از نظر علمی استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی شیمیائی نامرغوب برای مادران باردار و مادران شیرده، افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند و مبتلایان به سرطان و کودکان و بیماران مبتلا به ام اس و.. توصیه نمیشود و حتی برندهای معروف برای این افراد با درصد کمی از مواد شیمیایی اقدام به تولید کرده که تلاش شده محصولات آرایشی و بهداشتی خوراکی و صد درصد طبیعی قابل استفاده برای همه طیف‌ها و گروه‌های مردمی باشد. 

این تولید کننده گفت: این محصولات آرایشی و بهداشتی بر پایه مواد خوراکی قابل استفاده برای تمامی بیماران، کودکان، مادران باردار و شیرده نیز هست. 

جعفری گفت: پوست یک موجود زنده است و نیاز به تغذیه سالم و مراقبت اساسی دارد و پوست سالم حتی نشانه از سلامتی جسم و روان  است و استفاده از این محصولات طبیعی و فراسودمند برای جوان‌سازی پوست، رفع چین و چروک، رفع لک، رفع موهای زائد، آبرسانی، رفع جای جوش و زخم، رفع تیرگی و لیفت و بوتاکس و.. استفاده میشود که از ۱تا ۴ دوره مصرف آن برای نمایان شدن تاثیرات محسوس محصولات توصیه میشود و اگر جزء روتین پوست قرار گیرد به سلامتی بیشتر پوست کمک می‌کند. 

وی مدت نگهداری این محصولات را در یخچال ۶ماه و در بیرون از یخچال ۲تا۴ ماه بعلت مغذی بودن محصولات و آری از مواد نگهدارنده و شیمیایی بودن آنها اعلام کرد(با وجودی که مواد کاملا خوراکی و مرغوب هستند اما به واسطه فرمولاسیون خاص گیاهی آنها کپک نمیزنند ولی میبایست در یخچال نگهداری شوند تا کیفیت محصولات حفظ شوند).

وی که کارآفرین است، می گوید: بارها برای خرید فرمولاسیون از او توسط تیمهای خارج و داخل از کشور اقدام شده ولی با وجود اعمال فشار و سختی های راه، تن به تولید در داخل و ادامه کار برای کمک به سلامتی و زیبایی هم وطنان داده است و حاضر به فروش فرمولاسیون محصولات نشده است.

باقر بهبودی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کریمی پور

با سلام و درود خدمت خانم دکتر آزاد عزیز
بسیار مطالب عالی بود ..
خدا قوت خدمت این بزرگوار

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x