در تصادفات، سهم تقصیر برای سازمان استاندارد تعیین می شود

در تصادفات، سهم تقصیر برای سازمان استاندارد تعیین می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه یکی از آیتم های شماره گذاری وسیله نقلیه تایید سازمان استاندارد است گفت: در تصادفاتی که نقص فنی خودرو محرز باشد سهم تقصیر برای سازمان استاندارد تعیین خواهد شد.

سرهنگ “محمدرضا محمدی”در گفت و گو باخبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: کارشناسان تصادفات در استان اصفهان؛ با هدف احقاق حقوق مردم؛ و به استناد تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، نسبت به تعیین سهم تقصیر سازمان‌های قصور کننده در وقوع تصادفات و یا خسارت به اموال و جان راننده و سرنشینان وسایل نقلیه اقدام خواهند نمود.
وی افزود: در فرآیند رسیدگی به تصادفات علاوه بر تعیین میزان خطای راننده نسبت به تعیین نقش تقصیر سایرین در تصادفات مثل خودروسازان، راه و سازمان های نظارتی که تاییدیه نهایی در خصوص کیفیت و ایمنی خودروها را برای استفاده مردم صادر می کنند؛ نظیر استاندارد و … با تحلیل دقیق علمی و منطقی در علت تامه تصادف لحاظ و به عرض مراجع قضایی می رسد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تاکید کرد: ابلاغ شده از تصادفات و ایمنی خودروها مستند سازی؛ تا برای ارزیابی و اصلاح هم برای کارخانه سازنده و هم برای استاندارد ارسال شود.
سرهنگ محمدی تاکید کرد: نقش استاندارد در کیفیت و ایمنی باتوجه به تایید نهایی قطعات ایمنی و خودرو باتوجه به تایید نهایی قطعات و خودرو، اگر بیشتر از خودروسازان نباشد کمتر نیست؛ چرا که یکی از آیتم های شماره گذاری وسیله نقلیه تایید سازمان استاندارد است.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x