کلاهبرداری با درج آگهی فروش حواله خودرو در سایت دیوار

کلاهبرداری با درج آگهی فروش حواله خودرو در سایت دیوار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش حواله خودرو ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت تعدادی  از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه فروش حواله خودرو از آنها کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
وی عنوان کرد: شاکیان در سایت دیوار با آگهی فروش حواله خودرو زیر قیمت بازار مواجه شده که جهت خرید با آگهی دهنده تماس گرفته سپس وی به بهانه وجود مشتریان زیاد با ارائه شماره کارت مبلغ ۳۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه از آنها دریافت و سپس پاسخگوی آنها نبوده است.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها موفق به ملاقات با فروشنده و رویت حواله خودرو در زمان مقرر نشده اند، حتی از پاسخگویی به تماس آنها امتناع کرده و آگهی را حذف کرده است.
سرهنگ مرتضوی افزود: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد همچنین تاکنون مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری از مال باختگان برآورد شده است.
سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم برای خرید یا پیش خرید کالای مورد نظرخود از سایت های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه های اجتماعی خودداری کنند، همچنین تبلیغات که در سایت های واسطه گر با عناوینی از جمله فروش فوری، بدون واسطه، زیر قیمت و … منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید حتی الامکان بصورت حضوری پس از تایید هویت و رویت فروشنده اقدام به واریز وجه کنند و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x