اجتماعی استان اصفهان بین الملل تصاویر چندر رسانه حقوق بشر دسته‌بندی نشده دین و اندیشه سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی

مردم با دهان روزه پس از وقفه دوساله بار دیگر با مردم فلسطین تجدید بیعت کردند / سردار جوانی: اگر غده سرطانی ریشه کن نشود می‌تواند پیکر اسلام را نابود کند

مردم با دهان روزه پس از وقفه دو ساله بار دیگر با مردم فلسطین تجدید بیعت کردند/ سردار جوانی: اگر غده سرطانی ریشه کن نشود می‌تواند پیکر اسلام را نابود کند

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در اصفهان و بسیاری از استان ها آغاز شد. این مراسم، همچنین در بیش از ۹۰ کشور جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ، امسال و پس از وقفه دو ساله در برگزاری راهپیمایی روز قدس به دلیل شیوع بیماری کرونا، هماهنگی لازم برای انجام این راهپیمایی، همزمان با تهران، در بیش از ۹۰۰ شهر کشور برگزار می شود.

مردم ولایی و انقلابی شهر اصفهان ، همراه با مردم دیگر مناطق کشور، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت قاطع خود را از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل غاصب اعلام کردند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل ندای مظلومیت مردم فلسطین را سر دادند.

مراسم با شکوه راهپیمایی روز قدس و اعلام برائت از استکبار گران در اصفهان لحظاتی پیش از مسیرهای هشت گانه به سمت میدان امام خمینی (ره) آغاز شده است و لحظه به لحظه بر تعداد راهپیمایان افزوده می‌شود.

در این مراسم روزه داران خشم و نفرت خود را نسبت به استکبار جهانی و هم پیمانانش اعلام کردند.

شعار اصلی راهپیمایان روز قدس امسال، همچون سال‌های گذشته، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه و تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس شریف است.

در این مراسم سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران به عنوان سخنران ویژه مراسم روز جهانی قدس در محل میدان امام (ره) اصفهان سخنرانی کردند.

پایان‌بخش مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، ایراد خطبه‌ها و اقامه نماز جمعه توسط حضرت آیت الله طباطبایی بود.

پرچم فلسطین و جناح های مقاومت آن در راهپیمایی اصفهان در روز جهانی قدس برافراشته شده و تصاویر شهدای فلسطین در خیابان های و میدان امام اصفهان برپاست.

۵ هزار خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و خارجی مراسم راهپیمایی امروز در نقاط مختلف کشور و حضور با شکوه مردم در این مراسم را ثبت و انعکاس خواهند داد.

امسال نیز راهپیمایان با در دست داشتن تصاویر سردار حاج قاسم سلیمانی یاد ایم مرد میدان را گرامی داشته اند. هم‌چنین پلاکاردها و پرچم های با مضامین محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در دست دارند.

انعکاس راهپیمایی روز قدس در تمامی کشورهای جهان بازخورد داشته است.

شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق با قطع برنامه های خود، راهپیمایی روز قدس در خیابانهای تهران را به صورت زنده پوشش داد. این شبکه در بخشی از پخش زنده تصاویر با دو شات کردن صفحه، تجمع روز جهانی قدس در بصره را نیز به نمایش گذاشت.

شبکه تلویزیونی العهد عراق هم با قطع برنامه های عادی خود، تصاویری زنده از راهپیمایی با شکوه روز قدس در ایران پخش کرد. العهد حضور مردم ایران در راهپیمایی روز قدس را بسیار گسترده و باشکوه توصیف کرد.

شبکه تلویزیونی المسیره با قطع برنامه های خود، ضمن پخش سرودهای حماسی مقاومت، به پوشش زنده راهپیمایی با شکوه روز قدس در تهران پرداخت و وب سایت این شبکه نیز خبر راهپیمایی را پوشش داد.

سخنران شهر اصفهان در محل میدان امام رحت الله علیه سردار یدالله جوانی بودند، که در میان حضور پرشور مردم اصفهان در ارتباط با روز قدس گفت:

اگر غده سرطانی ریشه کن نشود می‌تواند پیکر اسلام را نابود کند

سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران ظهر امروز _نهم اردیبهشت ۱۴۰۱_ در مراسم روز قدس اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مقاومت اظهار کرد: درود خداوند بر مردم ایران زمین که با حضور خود قلب امام زمان (عج) را خشنود ساختند، روز قدس هدیه الهی بود که بر قلب امام (ره) نازل شد و ایشان با اعلام این روز یک یادگار ماندگار ارزشمند را به جای گذاشتند که امروز آثار آن آشکار است.

وی افزود: امروز با گذشت چندین دهه در شرایطی هستیم که در موضوع فلسطین دو نوع سوال در افکار عمومی مطرح است. ابتدا کسانی که می‌پرسند چرا باید برای آزادی قدس هزینه کنیم و نیروی قدس سپاه پاسداران داشته باشیم؟ که این نوع سوال در شرایط جنگ ترکیبی مطرح می‌شود. سوال دوم اینکه آیا به راستی وعده سرنگونی رژیم صهیونیستی محقق می‌شود؟ کسانی که می‌گویند چرا روز قدس را گرامی می‌دارید اگر بدانند که فلسطین چگونه اشغال شد قطعاً نگاهشان تغییر می‌کرد. ۷۵ سال پیش کشوری به رژیم صهیونیستی وجود نداشت و کشورهای غربی به ویژه انگلیس به جهت ایجاد اختلاف در اسلام، سناریویی را طراحی کردند تا رژیم غیراسلامی را در فلسطین ایجاد کنند تا مانع از پیشرفت اسلام شوند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: بر همین اساس امام خمینی می‌فرمایند که اسرائیل غده سرطانی در پیکره جهان است، به همین دلیل اگر غده سرطانی ریشه کن نشود می‌تواند پیکر اسلام را نابود کند. بنابراین استراتژی محو رژیم صهیونیستی که از سوی رهبر انقلاب مطرح شد ریشه کن کردن غده سرطانی است.

جوانی گفت: برادران و خواهران مسلمان امروز در مسیری گام بر می‌داریم که انتهایش محو رژیم صهیونیستی است. پیش از پیروزی انقلاب اسرائیل غاصب با برخورداری از قدرت انگلیس و آمریکا بی‌رحمانه مردم فلسطین را سرکوب و قتل عام کرد تا بتواند خود را تثبیت کند. در همین فضا که دولت‌های اسلامی برای تسلیم شدن در برابر اسرائیل صف کشیده بودند، انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد و امام خمینی در آن زمان مبحث اتحاد مسلمانان در برابر اسرائیل را مطرح کردند.

وی افزود: روز قدس و مبارزه با غاصبان کلام رسوالله آماده است، مگر می‌شود ما پیرو رسوالله باشیم ولی نسبت به ظلم اسرائیل ساکت و بی تفاوت باشیم. بر همین اساس امام خمینی روز قدس را مبتنی بر آموزه‌های دینی معرفی کردند. امروز پس از گذشت ۴۴ سال انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب فرمودند رژیم صهیونیستی که ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، با پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر افت قدرت قرار گرفته است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، تدابیر رهبر انقلاب و شکل گیری گروه‌های مقاومت سنگ‌های در دستان مردم فلسطین به موشک‌های نقطه زن و پهباد های انتحاری تبدیل شده است تا هر نقطه از رژیم صهیونیستی را به آتش بکشند. در این راستا شاهد بودیم که اسرائیل پس از ۳۳ روز جنگ از حزب الله لبنان شکست خورد.

جوانی ادامه داد: همچنین در جنگ‌های ۲۲ روزه و ۱۲ روزه اخیر رژیم صهیونیستی با ملت فلسطین ثابت شد که رژیم صهیونیستی قادر به جنگ با نیروهای مقاومت نیست. رژیم صهیونیستی امروز جرأت هیچ کاری را ندارد و اگر دست از پا خطا کند با واکنش سختی روبه‌رو خواهد شد. گنبد آهنین اسرائیل در مقابل راکت‌های نیروهای مقاومت فروریخت و این موضوع ثابت کرد که رژیم صهیونیستی هیچ سایه امنی ندارد.

وی افزود: مردم همواره در صحنه شرایطی را رقم زدند که سران رژیم صهیونیستی خود اعتراف می‌کنند که امکان بقا نخواهند داشت و اقرار می‌کنند که زود از ۲۵ سال فرو خواهند ریخت. پس آن روز نزدیک است که صهیونیست‌ها فرار کنند. سران این رژیم غاصب ببینند که پیشگامان رهایی قدس چگونه با زبان روزه با شور و نشاط، پایداری بر قدس شریف را اعلام می‌کنند. بهتر است که سران اسرائیل بیش از آنکه دیر شود فرار کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: امروز رژیم صهیونیستی با امت بیدار شده و به پاخواسته روبه‌رو است و به زودی آزادی مسجد الاقصی را جشن خواهیم گرفت و این وعده خداوند است.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x