کلاهبرداری با تماس واتساپی به بهانه برنده شدن در شبکه استانی صدا و سیما

کلاهبرداری با تماس واتساپی به بهانه برنده شدن در شبکه استانی صدا و سیما

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که در پیام رسان واتساپ با تماس صوتی به بهانه اهدای جایزه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد.
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی شکایت شهروند مبنی بر اینکه با هدف دریافت جایزه نقدی مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت طی تماس صوتی در واتساپ شخصی ناشناس من را برنده شبکه استانی صدا و سیما معرفی کرد که پس از جلب اعتماد و دریافت شماره کارت به بهانه ارسال شناسه واریز، کد پیامک شده را دریافت و کل موجودی حساب که مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال بود برداشت کرد.
این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسی های اولیه مشخص می شود، متهم با دریافت اطلاعات کارت بانکی و انجام خرید اینترنتی در واقع رمز دوم یکبار مصرف که بانک برای شاکی ارسال کرده است را از وی دریافت کرده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می شوند.
سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: مجرمان سایبری با سو استفاده از نام و لوگوی سازمان ها با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه های اجتماعی منتسب به سازمانها بخصوص صدا و سیما و ارتباطات سیار اعتماد شهروندان را جلب و با پیشنهادات اغوا کننده آنها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی جهت دریافت جوایز نقدی و سپس دریافت رمز دوم یکبار مصرف جهت برداشت از حساب می کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x