تغییر مسیر ناگهانی سومین علت تصادفات در فروردین ماه سال جاری استان

تغییر مسیر ناگهانی سومین علت تصادفات در فروردین ماه سال جاری استان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس راه استان از سهم بالای تغییر مسیرناگهانی در تصادفات فروردین سال جاری خبر داد.
 
سرهنگ “اصغر زارع” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : با توجه به اینکه فرهنگ سازی لازم در خصوص رانندگی بین خطوط و استفاده از چراغ راهنما هنگام تغییر خط های عبوری و اصلاح مسیرانجام شده است ولی متاسفانه مشاهده می گردد که برخی از رانندگان هنگام رانندگی در جاده ها نه تنها بین خطوط رانندگی نکرده بلکه اقدام به انجام تغییر مسیرهای ناگهانی بدون استفاده از چراغ راهنما می نمایندکه این موضوع باعث تصادف و منجر به جان باختن هموطنان می گردد.
وی افزود: بر اساس تحلیل انجام شده ای که بر اساس کاربران ترافیک و در فروردین سال جاری انجام شده است ۱۵ درصد از علت تصادفات تغییر مسیر ناگهانی است.
سرهنگ زارع ادامه داد : بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی در راه‌هایی که خط‌کشی شده، وسایل نقلیه باید در مسیر بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج و تغییر خط حرکت، احتیاط کامل را نموده و ابتدا با استفاده از چراغ راهنما و یا با دادن علامت، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از قصد خود آگاه سازند و سپس با رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه‌ای که در خطوط کناری در حرکت هستند وارد خط‌های عبور دیگر شوند.
رئیس پلیس راه استان اصفهان در پایان تاکید کرد : در راه‌هایی که خط‌کشی ندارند هرگونه تغییر مسیر حرکت به چپ و راست ممنوع است، مگر با رعایت احتیاط و دادن علامت و رعایت حق تقدم عبور وسایل نقلیه هم مسیر و مجاور. همچنین انحراف و تجاوز وسایل نقلیه به مسیر مقابل (مخالف) ممنوع است؛ مگر در موارد سبقت مجاز و با رعایت ضوابط سبقت.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x