با هدف ساماندهی : جریمه خودروهای باری فاقد پروانه فعالیت، از طریق دوربین‌های شهری

با هدف ساماندهی : جریمه خودروهای باری فاقد پروانه فعالیت، از طریق دوربین‌های شهری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان از اجرای طرحی مبنی بر اعمال جریمه برای خودروهای ناوگان حمل و نقل باری که فاقد پروانه فعالیت و سند حمل و نقل هستند، در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، «سید علی عبداللهی» در اینباره گفت: معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اخیرا دستورالعملی را مبنی بر لزوم اجرای تکالیف قانونی شهرداری‌ها در خصوص اعمال کدهای جریمه برای خودروهای ناوگان حمل و نقل باری فاقد پروانه فعالیت و سند حمل و نقل ابلاغ کرده است که شهرداری اصفهان نیز ملزم به اجرای آن شده است.

او افزود: بر اساس این دستورالعمل، خودروهای باری فاقد پروانه فعالیت و سند حمل و نقل، مشمول جریمه خواهند شد.

عبداللهی تصریح کرد: یکی از معضلات شایع در حمل‌ونقل بار، بارگیری بیش از ظرفیت ناوگان است که بر کاهش ایمنی معابر و بروز تصادفات تأثیر می‌گذارد، به همین منظور امسال سامانه‌های جدید توزین هوشمند ناوگان بار در حال حرکت در شهر اصفهان راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد: همچنین به دنبال اجرای فاز اول طرح اعمال محدوده زمانی برای تردد ناوگان باری بالای ۱۰ تن در سال‌های قبل، اجرای این طرح برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن در سال جاری در دستور کار سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار قرار گرفته است.

او ادامه داد: در طرح محدوده زمانی تردد برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن، پیرو الزامات قانونی ابلاغ شده از سوی نهادهای بالادستی، به منظور ارتقای سطح ایمنی جابه‌جایی بار و کاهش خطرات جانی و خسارات مالی ناشی از تصادفات، برای ناوگان حمل‌ونقل بار به تفکیک ظرفیت‌های مختلف، در رینگ‌های چهارگانه در شهر اصفهان، محدوده و زمان‌های مجاز تردد مشخص شده است و برای هریک از آنها مجوز تردد صادر می‌شود.

وی پرهیز از افزایش ظرفیت ترافیکی معابر و کاهش ناهنجاری‌های دیداری و شنیداری ناشی از تردد خودروهای حمل بار را از پیامدهای اجرای این طرح دانست.

عبداللهی از مشارکت مرکز کنترل ترافیک، پلیس راهور و سازمان فاوای شهرداری اصفهان در زمینه ایجاد سامانه کنترل و ثبت جریمه به صورت هوشمند از طریق دوربین های سطح شهر خبر داد و تاکید کرد: در آینده نزدیک با اتصال دوربین‌های نظارتی به سامانه‌های سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار، کنترل ناوگان بار در رینگ‌های چهارگانه شهر اصفهان از طریق دوربین‌های نظارتی و به صورت هوشمند انجام خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: پیش از اجرای این طرح، از طریق رسانه ها و تابلوهای راهنمای شهری نسبت به اطلاع رسانی ضوابط اقدام خواهد شد تا صاحبان خودروهای باری هرچه زودتر نسبت به کسب پروانه فعالیت خود اقدام کرده و مشمول جریمه نشوند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نکات مثبت
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x