ثبت نام دوره های حفظ شبانه روزی قرآن کریم در بیت الاحزان آغاز شد

ثبت نام دوره های حفظ شبانه روزی قرآن کریم در بیت الاحزان آغاز شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

نام نویسی از متقاضیان در بیست و دومین دوره حفظ شبانه روزی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان از پنج شنبه اول اردیبهشت ماه در ۱۵ مرکز شبانه روزی این موسسه آغاز شد.
حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مدیر مراکز شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم بیت الاحزان ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی ( ع ) و گرامیداشت شب های قدر در این باره گفت: هر ساله با فرا رسیدن اردیبهشت ماه ثبت نام از متقاضیان حفظ قرآن کریم در مراکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم آغاز می شود و علاقمندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به آدرس: beytolahzan.ir نسبت به نام نویسی اقدام نمایند و امیدواریم با توجه به همزمانی با ماه نزول قرآن شاهد حضور پرشور عاشقان کلام وحی در این دوره باشیم.
شاهسونی افزود: دوره ذکر شده یک ساله است و پس از اینکه آزمون روخوانی از متقاضیان به عمل آمد و تاییدیه های لازم حاصل شد، علاقمندان ۱۴ تا ۲۲ ساله می توانند در این دوره که معمولا از تیر ماه آغاز می شود شرکت کنند.
وی ادامه داد: داوطلبان دانش آموز و دانشجو باید از مرخصی تحصیلی استفاده کنند و محدودیتی میان خواهران و برادران در این زمینه وجود ندارد.
او افزود: این دوره ها علاوه بر حفظ قرآن، شامل تجوید، تفسیر، احکام و اخلاق در کلام وحی نیز می باشد و می توان از آن به عنوان یک دوره کامل در حوزه فراگیری قرآن کریم یاد کرد.


این حافظ قرآن به نقش خیرین و نیک اندیشان در برگزاری با شکوه تر این طرح نیز اشاره کرد و گفت: موسسه بیت الاحزان یک نهاد مردمی است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیاز به حضور خیرین و نیکوکاران محترم احساس می شود، حضوری که بی تردید می تواند منشاء برکات معنوی فراوان برای این عزیزان باشد و موجبات حضور پرشور قرآن آموزان را نیز فراهم آورد.
شاهسونی در ادامه گفت : علاوه بر برکات معنوی که شامل حال قرآن آموزان می شود حافظان قرآن این فرصت را دارند که با شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد علوم قرآنی و حدیث و موفقیت در آن، از وزرات علوم مدرک کارشناسی علوم قرآنی و حدیث دریافت کنند و کسری خدمت سربازی و بسیاری دیگر از مزایای شغلی نیز شامل حال آنها میشود، رویه ای که می تواند برای این عزیزان یک فرصت مناسب باشد.
حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی در ادامه صحبت های خود به تاثیر بسزای قرآن در رشد معنوی انسان نیز اشاره کرد و گفت: قرآن کتاب هدایت است و مراجعه به آن بر هر مسلمانی واجب و زندگی حقیقی و حیات طیبه انسان ها در پرتو عمل به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد لذا فراگیری قرآن بر همه ما یک امر واجب است.
وی گفت: آرزوی مقام معظم رهبری تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور است و موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا ( س ) به عنوان یک نهاد پیشرو در نشر آموزه های کلام وحی، تحقق این خواسته را رسالت خطیر خود میداند.

انتهای پیام/*

نکات مثبت
نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی عبدالسلامی

سلام خدا قوت
در تهران یا شهر های اطراف تهران بیت الاحزان برای خواهران دارید ؟

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x