والدین از فضای مجازی به عنوان فرصتی برای تربیت فرزندان استفاده کنند

والدین از فضای مجازی به عنوان فرصتی برای تربیت فرزندان استفاده کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس پلیس فتای استان گفت: یکی از مزایای فضای مجازی امکان دستیابی آسان به محتوای مناسب و آموزنده ویژه کودکان است که به عنوان فرصتی برای والدین محسوب می شود.
 
سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی”
در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: مشاهده متن‌ها، تصاویر و ویدئوهای تربیتی که به والدین راهکارهای مناسب فرزند پروری را به‌صورت کوتاه و اثرگذار آموزش می دهد و عواقب رفتارهای آسیب‌زا در فضای مجازی را بیان می‌کند.
وی عنوان داشت: یکی از راه‌های موثر در فرزند پروری موفق، به اشتراک‌گذاری تجارب است و برخی سایت‌ها این فرصت را ایجاد می‌کند تا والدین تجارب خود را در اختیار دیگران بگذارند و مشکلات خود را بیان کرده و از تجارب دیگران استفاده کنند.
این مقام انتظامی افزود: بهره مندی والدین و مربیان از فضای مجازی در تربیت دینی این امر را از نظر محتوا، اجرا و روش‌ها با نیازهای سنی و روحی مخاطب منطبق کرده و با نوآوری و تازگی به شکل مؤثرتری فرزندان را به دین‌داری ترغیب نماید.
سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: فواید و آسیب های فضای مجازی اختصاص به سن خاصی ندارد ولی به دلیل آنکه کودکان هنوز رشد کافی برای تصمیم گیری مناسب در مورد چگونگی استفاده از این امکانات را ندارند والدین آن‌ها مسئولیت جدی در هدایت فرزندان خود دارند تا آن‌ها از فضای مجازی به عنوان فرصت استفاده و از آسیب ها و تهدیدات آن در امان بمانند.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x